bntemp

bntemp

Nincs régebbi, mint a tegnapi újság V. - Hírek december 24-én

2010. december 24. - s4tch

December 24-e jellemzően az utolsó nap, amikor a nyomtatott sajtó még megjelenik az ünnepek előtt. Most találomra kiválasztottam három újságcikket, amelyek december 24-én láttak napvilágot. Nézzük, hogy egyes esztendőkben milyen, Juventust  érintő eseményekről számoltak be az újságírók. A magam részéről ezzel a szerény múltidézővel kívánok mindenkinek boldog Karácsonyt!

December 24-e jellemzően az utolsó nap, amikor a nyomtatott sajtó még megjelenik az ünnepek előtt. Most találomra kiválasztottam három újságcikket, amelyek december 24-én láttak napvilágot. Nézzük, hogy egyes esztendőkben milyen, Juventust  érintő eseményekről számoltak be az újságírók. A magam részéről ezzel a szerény múltidézővel kívánok mindenkinek boldog Karácsonyt!

Meccs lett volna (1961)

1961. december 24-én az a különleges pillanat jött el a Juventus életében, amelyre a klub 113 éves történelme során ezen kívül csupán öt alkalommal került sor: tétmeccs várt a játékosokra. A Juve a középmezőny mocsarába ragadva a két hellyel hátrébb álló, és egy ponttal kevesebbet gyűjtő Mantovához utazott. Parolának, a Juventus edzőjének fájhatott a feje, hiszen amellett, hogy gyengén szerepelt a csapat, lesérült a fiatal tehetség, a középpályás Bruno Mazzia. A pótlása nehézkes: Rosa ugyan játszhatott volna helyén, de ő mind az Udinese, mind a Venezia ellen pocsékul focizott. A csatároknál is akadt gond, hiszen Nicolé belázasodott. Ennek ellenére a kezdőcsapatba jelölték, akárcsak a nem teljesen egészséges Sivorit.

A Juventus december 23-án, este 11 után pár perccel, vasúton indult el Veronába: a zötykölődés több, mint 6 órán át tartott az ünnepekre hazaigyekvő utasokkal teli vonaton. Veronában a csapat evett egyet, majd innen busszal ment tovább Mantovába. A városban jeges szél fújt, és óriási esély volt a havazásra. December 24-én ezzel az információval zárta tudósítását a "La Stampa." Arról csak az ünnepek után számolt be, hogy a találkozót végül - pont a havazás miatt - nem tudták megrendezni, ezért elhalasztották. A végül 1962. január 10-én lejátszott mérkőzést a Juventus 1-0-ra megnyerte.

Sivori elrepül (1968)

Omar Sivori 1968 Karácsonya előtt repülőre ült, és Argentínába utazott. Az egykori Juventus-játékos ekkor még a Napoli labdarúgója volt, de pont egy - december 18-án rendezett - Napoli-Juventus mérkőzésen kiállították, és hatmeccses eltiltást kapott. Ezzel gyakorlatilag véget is ért a pályafutása. Az elutazása előtt a római Fiuminco repülőtéren rajongók várták, akik a viszontlátás reményével köszöntek el tőle. "Ha a fiam focizni akar majd, akkor visszatérek Olaszországba. Ha viszont a tanulás mellett dönt, akkor Argentínában maradunk. Nem tudom, hogy mi lesz velem. Azt kizárom, hogy otthon folytatom a labdarúgást, pályára én többet már nem lépek. Edzősködés? Az nem az én műfajom. Klubvezetőként viszont el tudom magam képzelni" - nyilatkozta a repülőtéren Sivori.

Rossiék a celebbé válás útján (1982)

1982. december 22-én hajnalban megszületett a világbajnok olasz válogatott hősének, Paolo Rossinak a fia, Sandro. "Apának lenni nehezebb, mint gólt lőni" - nyilatkozta 1982 legjobbja. Rossi felesége, Simonetta talán még a szülés hatása alatt állva ezt mondta: "Tizenöt kiló plusz van rajtam, meg fogom kérni Trapattonit, hogy a csapattal edzhessek." Közben elterjedt a pletyka, hogy az újszülöttről készült első fotóért óriási roham indult az újságok részéről, és Rossiék egy milánói hetilapnak adták el a jogokat, 50 ezer dollárért. A focista tagadta a híresztelést: "Az ANSA hírügynökségnek adtam oda egyetlen fotó jogát, így tehát az összes újság leközölheti a képet. Esküszöm, hogy szó sincs semmiféle pénzösszegről."

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr28239188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása