bntemp

bntemp

A Juventus-szurkolók nyulak

2013. szeptember 28. - s4tch

Furcsa dolgot állítok most: Torinóban vannak eltévedt, furcsa értékrendű emberek, akik a Torinónak szurkolnak. Elképesztő véletlen, hogy nekem történetesen van szerencsém ismerni egyet közülük. Továbbmegyek, nem csak ismerem, nagyon szeretem is.


Toni Fischettit tündéri nején keresztül ismertem meg három évvel ezelőtt, azt viszont csak pár hónappal ezelőtt tudtam meg, hogy nem akármilyen sportmúlttal rendelkezik: az olasz atlétika-válogatott tagjaként a világ legnagyobb sprinterei ellen koptatta a salakot. Emellett imádnivaló pofa, és igazi torinóiként hittel vallja: a Juventus maga a sátán. Beszélgettem vele egyet a derbi előtt.

Furcsa dolgot állítok most: Torinóban vannak eltévedt, furcsa értékrendű emberek, akik a Torinónak szurkolnak. Elképesztő véletlen, hogy nekem történetesen van szerencsém ismerni egyet közülük. Továbbmegyek, nem csak ismerem, nagyon szeretem is.


Toni Fischettit tündéri nején keresztül ismertem meg három évvel ezelőtt, azt viszont csak pár hónappal ezelőtt tudtam meg, hogy nem akármilyen sportmúlttal rendelkezik: az olasz atlétika-válogatott tagjaként a világ legnagyobb sprinterei ellen koptatta a salakot. Emellett imádnivaló pofa, és igazi torinóiként hittel vallja: a Juventus maga a sátán. Beszélgettem vele egyet a derbi előtt.

Miért lesz egy torinói emberből Toro-szurkoló, ha egyszer ott van a városban a Juventus is?

A Juventusnál a pénz, a sikerek számítanak, a Torónak viszont szívből szurkol az ember. Nálunk nem családi örökség a Toro, az én szüleim nem szerették igazán a futballt. Én választottam ki a csapatot, de nem azért, mert amikor elkezdtem meccsre járni, éppen jól ment a Torónak. Az első bajnokság, amire emlékszem, a 77-es volt (micsoda véletlen, hogy pont erről készül Dino múltidézője! - a szerk.), a 76-os bajnokcsapatra nem nagyon emlékszem, mert még nagyon fiatal voltam. Arra emlékszem, hogy az első meccs, amin kint voltam, egy Avellino elleni 2-0-s győzelem volt, de ott voltam a Stuttgart elleni UEFA-kupa-meccsen is.

Egyébként tudni kell, hogy egy torinói derbi idején a legtöbb torinói ember bezárkózik az otthonába, és nem mozdul ki. Sokan vannak, akik a pokolba kívánják a meccset, mert ilyenkor megbolondul az egész város, és tényleg veszélyes az utcán mászkálni. Ezért sem akarták a szüleim, hogy ott legyek. Szerintem a torinói derbi a második legkomolyabb Olaszországban, csak a milánói keményebb nála (a közbeszúrt kérdésre válaszolva: "a római... pfff, az másodosztály!")

És melyik volt az első torinói derbid?

Nem voltunk gazdagok, és a szüleim egyébként sem pártolták, hogy meccsre járjak, ezért sok meccsnek csak az utolsó 20 percét láttam, mert akkor engedték be ingyen az embereket. Meg hát sportoltam, amiatt sem tudtam sokszor meccsre menni, aztán pedig elkerültem Torinóból. Persze volt néhány emlékezetes derbi, 2001-ben például ott voltam a Delle Alpiban, amikor 10 perc után 2-0-ra vezetett a Juve, a szünetben meg 3-0 volt, de a második félidőben egyenlítettünk, és a végén Salas kihagyott egy büntetőt. Mert hát azt mondanom sem kell, hogy a Juventus a végén kapott egy büntetőt ugyebár.

 



Salas, te szerencsétlen fasz

 

Valami balhéban azért csak benne voltál.

Egyszer a barátaimmal véresre verték a fejünket az ultrák a Toro-curvában a zászlótartó rudakkal, mert szerintük nem szurkoltunk elég hangosan. Ott az ment, hogy járkáltak körbe a kanyarban, és aki nem szurkolt, annak odasuhintottak egyet a fejére.

Nem véletlen, hogy a Toro tábora a legjobb egész Olaszországban. A Juventus-szurkolókat csak nyulaknak hívjuk, mert ha éppen megy a csapatnak, nagy a hangjuk, de amint vezet az ellenfél, vagy nem jól állnak a dolgok, csendben ücsörögnek, maximum a bírót szidják. Nálunk ez nem így van, a Torónál akkor is teljes erőből szurkol a tábor, ha vezet az ellenfél.

Hozzánk fűződik a legviccesebb transzparens is: egyszer a Toro tábor kifeszített egy drapit a Juve-tábornak, amin az állt, hogy „Rondák vagytok, mint egy Multipla!”

Kik szurkolnak Torinóban a Torónak?

Azok, akik tősgyökeres torinóiak. A Fiat meglapítása előtt Torino nem volt nagy város, 200-250 ezren lakták. Az autógyárnak munkások kellettek, délen pedig nem volt munka, ezért aki csak tudott, felköltözött északra, így a XX. század elejére majdnem félmilliósra hízott. A délről érkezők – részben a Fiat iránti lojalitásból – a Juventusnak kezdtek szurkolni, de akik őstorinóiak, azok a Torót tartják igazi torinói csapatnak. Mondjuk én kivétel vagyok, mert az én szüleim is déliek, de engem soha nem érdekelt a Juventus.

Mi lesz vasárnap?

3-1-re nyer a Torino, Cerci lő kettőt, Immobile a harmadikat, a Juve felesleges gólját Tevez szerzi majd. A Toro most kettőt játszik otthon, és már a Verona ellen is győzelmet érdemeltünk volna – ahogy a Milan ellen is. De csak döntetlen lett, a Juventusnak viszont ki kellett volna kapnia a Chievótól, és most megint idegenben játszik, és most ki is fog kapni. Szimpla matematika.

Tavaly 4-2-4-ben játszott Ventura, most pedig 3-5-2-ben. Miért?


Cerci miatt. A 4-2-4-ben sokat kellett védekeznie, és a szélen játszott, most viszont csatárt játszik, és ez meg is látszik: már öt gólnál jár idén. Gyakorlatilag köré épül most a Torino, és ez nagyon jó. Az idei Toro nem a védekezésre van berendezve.

Ki a Toro legjobb játékosa?


Cerci most a legjobb, de nagyon jó D'Ambrosio és Darmian is. Szerintem a Toro idén nem végez a 6. helynél hátrébb.

Kitől tartasz a Juventusból?


Pogba nagyon jó játékos, a többiek bénák.

Üzensz valamit a magyarországi Juventus-szurkolóknak?

Még nem késő, váltsatok csapatot. Nem bánjátok meg.

Toni hatalmas figura, igazi imádnivaló olasz. Természetesen megállás nélkül oltjuk egymást, de arra nagyon vigyázunk, hogy soha ne bántsuk meg egymást, soha nem lépjük túl az évődés kereteit. Kérek mindenkit, a kommentek között tartsa magát ehhez, vagy ne kommenteljen.

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr888240820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

347773 2013.09.28. 09:11:33

„Rondák vagytok, mint egy Multipla!” - ez nagyon nagy :D

339362 2013.09.28. 10:05:32

jó meccs lesz, az biztos. nekünk, magyar szurkolóknak azért a milánóiak elleni meccs a legfontosabb, a "zajos szomszéd" az elmúlt 25 évben nem igazi ellenfél.

338554 2013.09.28. 11:49:00

Vicces gyerek ez a Toni. :D A két kedvencem a "Hozzánk fűződik a legviccesebb transzparens" és a "Szimpla matematika" voltak. Viszont legközelebb még a tömény előtt interjúvold meg őt, _benito! :)

339140 2013.09.28. 12:37:05

Teljes Juventus mez- és egyéb gyűjteményem eladnám, vagy 1 db Toro kulcstartóra cserélném.

339140 2013.09.28. 12:45:47

Azt meg mondanom sem kell, hogy a videóban a Toro büntetője nem volt büntető.

334417 2013.09.28. 13:09:05

Azt hogyan éli meg az úr, hogy a csapata 1995 óta nem győzte le a gyűlölt ellenfelet, 2002 óta meg gólt sem rúgott? Miben talál azóta örömöt, ha futballról van szó? (Mert a csapatában így nyilván nem nagyon lehet, hiszen ők gyakorlatilag a Juventushoz viszonyítják magukat, túlzott önálló identitás nélkül.) Ezek komoly kérdések ám.

337297 2013.09.28. 16:10:52

Na ilyen transzparensekből kellene több manapság. :)

348650 2013.09.28. 20:25:33

Ezen a szinten már nincs könnyű ellenfél.

348807 2013.09.29. 07:52:02

Természetesen megállás nélkül oltjuk egymást, de arra nagyon vigyázunk, hogy soha ne bántsuk meg egymást, soha nem lépjük túl az évődés kereteit. Kérek mindenkit, a kommentek között tartsa magát ehhez, vagy ne kommenteljen. Javasolt minden poszt után beszúrni.

256563 2013.09.29. 10:27:08

Gratula a poszthoz, mindig jo ilyen autentikus interjukat olvasni!

343021 2013.09.29. 12:59:52

Sziasztok Puncik! :-) Van valahol Livestream? Nem általában,hanem a derbire. :-) A mostanira. :-D

345112 2013.09.29. 22:19:29

@benito : és arról nem mondott semmit , hogy Torinóban melyik drukkerből van több ? Sokan mondják , hogy a Toroból , de volt egy írásotok arról is , hogy ez nem így van ; Ő mit mond erről ?
süti beállítások módosítása