bntemp

bntemp

Az 50 csillag - XI. (Pavel Nedved)

2011. július 28. - s4tch

Amikor a Juventus az új stadion építése mellett döntött, úgy gondolta, hogy nemcsak egy múzeumban kellene megemlékezni a múltról, hanem a stadion minden egyes szegletében: ebből jött az ötlet, hogy a klubtörténelem 50 legnagyobb játékosának nevét - a hollywoodi hírességek sétányának megfelelő módon - az új aréna különböző részein elhelyezi. Sorozatunkban bemutatjuk azt az 50 embert, akiket ha nem ismerünk, akkor semmit sem tudunk a Juventus múltjáról. Exkluzív sorozatunk új része, máshol eddig még nem látott kordokumentumok és információk nélkülözésével.

Amikor a Juventus az új stadion építése mellett döntött, úgy gondolta, hogy nemcsak egy múzeumban kellene megemlékezni a múltról, hanem a stadion minden egyes szegletében: ebből jött az ötlet, hogy a klubtörténelem 50 legnagyobb játékosának nevét - a hollywoodi hírességek sétányának megfelelő módon - az új aréna különböző részein elhelyezi. Sorozatunkban bemutatjuk azt az 50 embert, akiket ha nem ismerünk, akkor semmit sem tudunk a Juventus múltjáról. Exkluzív sorozatunk új része, máshol eddig még nem látott kordokumentumok és információk nélkülözésével.

Pavel Nedved (született: 1972. augusztus 30., Cheb)

Zinedine Zidane távozásának kevés pozitívuma volt. Összesen kettő: az egyiket Gianluigi Buffonnak, a másikat pedig Pavel Nedvednek hívják. Ők érkeztek ugyanis annak a hatalmas talicska pénznek a felhasználásával, amit a klub a francia zseniért kapott. Nedved talán nem volt olyan technikás mint Zidane, talán nem látott úgy a pályán, mint a francia, de egyben szerintem felülmúlta: a pályán hatalmas szíve volt, és ezt mindig, minden körülmények között megmutatta, a Juventus színeiben játszott mind a 324 mérkőzésén.

Nedved 41 millió euróért érkezett 2001-ben. Azzal a nem titkolt céllal igazolták, hogy méltó örököse lehessen Zidane-nak. Igaz, ennek a cikknek nem célja, hogy a jelen helyzetet értékelje múltbéli történések alapján, mégsem tudom megállni, hogy összehasonlítsam ezt a helyzetet azzal, amikor Nedved 2009-es visszavonulása után a pótlását kívánták megoldani. Diego mindössze 25 millió euróba került, ha ezt összehasonlítjuk Nedved reálértéken számolt kb 48 millió eurós értékével, akkor máris látjuk, hogy Zidane pótlását komolyabban gondolták, mint Nedvedét. Igaz, Zidane-ért egy halom pénz érkezett, Nedved pedig innen vonult vissza.

Mielőtt a Juventusba igazolt, Pavel a Lazio színeiben is kiadta magából a maximumot: kék-fehér mezben szerzett egy bajnoki aranyat, két Olasz Kupát, két Olasz Szuperkupát, Kupagyőztesek Európa Kupáját és Európai Szuperkupát is nyert. Nem lehet nem párhuzamot vonni a római csapat legsikeresebb évei és Nedved ottléte között, igaz, Mihajlovics, Nesta, Vieri és Salas is társai voltak a sikerekben.

Nedved belövi a Kupagyőztesek Európa Kupája történetének utolsó találatát, és ezzel megnyeri azt a Laziónak. (Ezzel egyébként a 98-99-es KEK kiírásban Kenesei Krisztiánnal holtversenyben 4-4 góllal végeztek a góllövőlistán.)

Hihetetlen munkabírása a csapat mostani tagjaira kevéssé jellemző. Az Isteni Pavel nem volt sérülékeny, emellett játékstílusa rengeteg futást, brusztolást igényelt. Első 5 juventusos idényében 211 meccsen játszott, tehát mind a bajnokságban, a kupában és a bajnokok ligájában alapember volt – természetesen.

Ezen idények közül kiemelkedett a 2002-2003-as, amikor Nedved a Juventust a BL-döntőig vezette, a Barcelona és a Real Madrid legyőzésén keresztül – hihetetlen belegondolni, hogy milyen erős volt ez a csapat. A döntőben viszont nem játszhatott, köszönhetően egy buta szabálytalanságnak, és egy túl szigorú bírói ítéletnek (és az általam mindig is gyűlölt McManamannak).

2003 legszarabb pillanata.

Aki látta, valószínűleg sosem felejti el a hazai pályán 3-1-re megsemmisített Real játékosok arcát, Del Piero gólörömét, Buffon 11-es védését és végül Nedved gólját, amivel megadta a kegyelemdöfést a madridiaknak. És sajnos azt sem, amikor Nedved a sárgalap láttán elkeseredik, majd a lefújás után sírva fakad, csapattársai hiába vigasztalják.

Hiánya hatalmas veszteséget jelentett a döntőbe jutott zebráknak, akik nem is tudták legyőzni a Milan csapatát, és végül 11-esekkel alulmaradtak.

Annak ellenére, hogy a Juventus nem tudta megnyerni a Bajnokok Ligáját, Nedved ebben az évben megérdemelten kapta meg az Aranylabdát, Henry és Maldini előtt. Ezzel a nyolcadik aranylabdát szállította a klub színeinek.

A 2004-es évben az Európa Bajnokságon villogott a Cseh Fúria, és minden esélye megvolt rá, hogy végre a döntőben is irányíthassa a nemzeti csapatot. Azonban az elődöntő során – a görögök ellen – a meccs első félidejében megsérült, és nélküle ismét nem volt képes csapata a sikerre. A görögök szánalmas góljukkal a döntőbe jutottak, hogy ott ismét „nyerjenek.” Bár a fociban, és így az életben sincsen HA, én mégis azt mondom, hogy ha a BL-döntőben ott van, és ha az EB-elődöntőn nem sérül meg Nedved, akkor mind a két meccs másképp alakult volna. Sajnos ezt sosem tudjuk meg.

A 2006-os világbajnokság után a Juventust a Serie B-be tették. A Juventus csapata 8 játékost adott a döntőnek, ám rajtuk kívül természetesen Nedved jövője is találgatások kereszttüzébe került. A cseh nem véletlenül került a Juventus legendái közé. Úgy döntött, hogy segít azon a csapaton, ahol aranylabdás, ünnepelt játékossá vált, és a Serie B-be is követte társait. Ebben az idényben a Del Piero, Trezeguet, Nedved trió 47 gólt szerzett a csapat 83 találatából. Idény közben tovább borzolta a kedélyeket, amikor Nedved egy csúnya belépője után piros lapot kapott (jogosan), majd 5 meccses, kiemelkedő eltiltást kapott. Az egyébként is feszült hangulatban Pavelt megrázta az igazságtalannak érzett ítélet, és a visszavonulás gondolatával játszadozott, főleg, mivel csak egy éves szerződése volt a klubbal, a Serie B-s idényre.

Visszajutás után azonban még két évet lehúzott, továbbra is a csapat leghajtósabb, legjobb mentalitású játékosaként. Bár sokan már arról beszéltek, hogy itt lenne az ideje váltani az ő posztján (hiszen Nedved gyorsasága eddigre megkopott), azonban senki sem tudott – azóta sem – hozzá hasonló mentalitással, akarással, sebességgel , technikával, alázattal játszani a csapatban.

A feljutás utáni első évben a csapat harmadik lett, a következő évad elején pedig Nedved bejelentette, hogy az idény végén visszavonul. 2009-ben a Chelsea ellen egy időre megsérült, mert a kékek mestere remekül vette észre, hogy a Juventus egyetlen rájuk veszélyes játékosa a cseh. Ezért már az első félidőben szétrúgták. Ezzel 2009. március 10-én játszotta utolsó európai kupamérkőzését.

Nedved és Lampard

Kapott ajánlatokat ezután más csapatoktól, köztük a milánói hullarabló bandától is, de egy legenda nem köpi szembe saját magát. Pavel Nedved a Juventusszal négy bajnoki címet (01/02, 02/03, 04/05 és 05/06), két Olasz Szuperkupát és  egy Serie B bajnoki címet is nyert. Ő volt az a lobogó hajú srác, akinek a 20 méter már életveszélyes lövőtávolság volt. Aki nemcsak fizikailag volt bivalyerős, de a technikájára sem lehetett panasz.

Jöjjön itt egy összeállítás pályafutásának legszebb, legnagyobb góljairól. Szerintem könnyfakasztó, de számomra Nedved mindig a legnagyobb lesz. Külön felhívom a figyelmet a negyedik találatra (Deschamps mozdulata a kispadról!) és az elsőre. De az összes többire úgy emlékszem, mintha tegnap lőtte volna őket.

(A videó a képre kattintva nyílik meg - utána a kapcsolódó videókkal el lehet tölteni egy egész napot)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr548239602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

simoon 2011.07.28. 10:32:50

imádtam... libabőr mikor az egész stadion zúgta h PÁÁÁÁVEEEELNEEEEEDVEEEEEEED

254476 2011.07.28. 10:34:52

Köszönünk mindent Pavel Nedved! Csodálatra méltó játékos vagy és nagyon örülünk, hogy a JUVE mezét viselted! p.s.: Dartagnanx, a cikk nagyon jó!

322074 2011.07.28. 10:36:08

Az Egyik Legnagyobb! Ha most Ő is a pályán lehetne, minden más lenne :(

z40 2011.07.28. 10:45:10

Isteni írás, Darti! Imádunk!

melákovics 2011.07.28. 11:23:06

Én Nedved érkezése óta vagyok Juve szurkoló, és a csapatból is őt imádtam a legjobban. A visszavonulásakor úgy bőgtem, mint a kisgyerek, ha elveszik a játékát. Szavakkal nem lehet leírni amit tett a csapatért és magáért a Juventus-ért. Méltó arra a csillagra, amit a stadionban fog kapni és arra is, hogy mint a többi legendát, őt is örökre szívünkbe zárjuk!

JuvePredal91 2011.07.28. 11:47:39

Pavel Pavel Pavel Nedved! amikor idejött: Több haja van mint tehetsége aztán 40 évesen nem akartuk elengedni, eszméletlen játékos volt, ő az az ember aki bebizonyította hogy Zinedine Zidane nem pótolhatatlan biztos vagyok benne hogy BL győztes lett volna ha nem követi el azt a szabálytalanságot, az aranylabda teljesen jogosan került hozzá, vitathatatlan, emlékszem amikor megkapta és az ő góljával nyertünk vagy 30 méterről zúdított egy bombát Pavel elnézve Krasicot egyenlőre a közelébe nincsen Nedved a Juventus egyik legnagyobb LEGENDÁJA

341862 2011.07.28. 11:50:39

nagyjabol a 98-as vb idejen ismerkedtem meg a focival, meg kis pocsoskent, megtetszett nekem ket jatekos, Zidane a franciaktol, es Del Piero az olaszoktol, ekkor kezdodott szerelmem a focival, es mivel ez a ket jatekos volt a kedvencem, elkezdtem nemsokkal a vb utan a juventusnak drukkolni, jottek a matricas albumok, fejbol vagtam a 98/99-es ideny kereteit (meg ma is nagy erekjekent orzom azt a matricas albumot, meg a serie b is benne volt), es mar akkor megkedveltem egy jatekos, tortenetesen Nedvedet a Laziobol, aztan 2001-ben csalodottan fogadtam a hirt, hogy Zidane a Realba igazolt, valosaggal gyuloltem akkor a Realt, viszont boldog voltam, hogy Nedved Juve jatekos lett, ezzel pedig "atvette Zidane helyet", es o volt a kedvencem, aztan az evek soran eljutott ez a rajongas odaig, hogy Nedved lett a valaha volt kedvenc jatekosom, imadtam, kiskojokkent gyujtottem a posztereit, van 2 Nedved mezem (az egyik a falon bekereteztetve), es szomoru voltam, amikor visszavonult, meg szomoru voltam, hogy a bucsumeccsen az az egy nyamvadt gol nem jott ossze neki, hogy legyen meg a kerek szam, az EB-n gyuloltem az aljas Gorogoket, az utanna kovetkezo VB-n szomoru voltam, hogy beegtek a csehek (mondjuk karpotolt az olaszok sikere), es elkepzelni sem tudom, hogy valaha lesz jatekos, akit jobban fogok szeretni nala, reszben talan azert, mert mondhatni "rajta nottem fel", es orulok, hogy tagja mostmar a Juventus igazgatotanacsanak is :) jah es ha fel kell idezzem, melyik volt eletem legjobb meccse, akkor egyertelmuen a Real elleni 3-1-et mondanam

341862 2011.07.28. 11:51:58

[JuvePredal91](#447520): egyebkent ha jol emlekszem, Nedved az elso feleveben nem igazan villogott a Juveban, aztan volt egy fordulopont, es a csapat legjobbja lett igen hamar

NO ALLA TESSERA 2011.07.28. 13:00:17

PAVEL PAVEL NEDVED NEDVED

338144 2011.07.28. 13:43:11

[mrscottpilgrim](#447528): Valóban én is emlékszem, hogy jópár meccs eltelt mire gólt lőtt, az elején nem igen ment neki. A cikk tényleg remek, meghatódottan olvastam én is. Annyit fűznék hozzá, hogy -bár csillagot ő nem kap, ha jól tudom - de Zidaneból befolyt összegből jött Thuram is. Aki nekem aztán nagy kedvencem is lett... Szóval 3 pozitívum :D De mégegyszer, öröm volt olvasni! Pavel Pavel Nedved Nedved :D

kdavid86 2011.07.28. 13:48:21

Nedved mindig a legnagyobb lesz. Szívemből szóltál. Nagyon jó cikk.

336679 2011.07.28. 13:50:30

[Reiro](#447630): Egyrészt Thuram Who? Másrészt a Zidane-ból kapott pénz felhasználásával, nem abból az összegből. Zidane ára: 75 millió euró volt. Nedved 41 milliót kóstált, Buffon közel 33 millió euróba került, Thuram pedig 22 millió fontba. Ez összesen 100 millió euró körüli összeg. De tény, hogy Zidane eladása kiváló érzékkel történt, és kiváló játékosokra fordították az összeget. Egy hozzáértő ember irányította a klub átigazolásait.

338144 2011.07.28. 14:06:05

[Dartagnanx](#447635): Azért a "Thuram who" szerintem erős :D de mondom, én elfogult vagyok egy kicsit. A Milannak lőtt gólját lehetne mutogatni amikor a kontrajátékot oktatják... zseniális meccs volt. De nem akarok offolni Nedvedről szóló posztban. Nekem egy Inter elleni hatalmas bombája maradt még nagyon meg. Talán 3-0ra nyertük a meccset Torinóben, és azt is nyilatkozták az Inter részéről, hogy azért vesztettek mert Nedvednek túl nagy területet hagytak (meg mert looserek...). Szóval 1 évre rá már hozsannáztam hogy eladták Zizout...

336679 2011.07.28. 15:14:34

[Reiro](#447650): A Thuram who egy megváltoztatott idézet. Thuramot kérdezték távozása után a Juvéról. Ezt válaszolta: Juve who?

258945 2011.07.28. 15:15:38

[Dartagnanx](#447635): Buffon szerintem 54 millió euró volt, Thuram meg 36, mondjuk nem vagyok képben a 2001es euro-font árfolyamról, lehet ugyanazt írtad amit én :D

338144 2011.07.28. 16:09:14

[Dartagnanx](#447707): Oppá erre nem emlékszem... ezesetben persze jogos. A pénzre meg én sem úgy értettem hogy direkt a Zidane-pénzből, csak hogy anélkül ez a trio nem jött volna.

JuvePredal91 2011.07.28. 16:20:30

Thuramot még Zidane távozása előtt hoztuk, akkor még Zizu it volt [mrscottpilgrim](#447525): először azt hittem én írtam, detto foci élettörténet az enyém is :) [Reiro](#447630): ki nem kap csillagot? Zidane vagy Nedved? mindkettő rászolgált azért Thuram azóta bocsánatot kért, azzal védekezett, hogy csalódott volt a vb döntő miatt Thuram is sok jót tett le az asztalra itt Torinoban

trunks 2011.07.28. 16:20:56

Nem hiszem, hogy Zidane-hoz kéne hasonlítgatni, de ha már felmerült: Zidane technikásabb volt, igen, de Nedved emberileg, hozzáállásban, alázatban sokkal Zizou előtt járt. És azt kell mondanom hasznosságban is, sokkal inkább húzóember tudott lenni, mint a francia. Ráadásul remek érzékkel, áron felül tudtuk eladni a kopit, Buffon és Nedved biztos benne van a csapat történetének legjobb 10 igazolása közt. Köszönünk mindent, Pavel!

342070 2011.07.28. 16:25:15

Számomra mindig is ő volt és ő is lesz a tökéletes játékos . kevés olyan ember van akitől úgy függ egy klub játéka mint amennyire tőle függött a Juvé-é . ha megnézzük a mostani ,,nagy " klasszisokat sokkal könnyebben pótolják őket . Lionel Messi nélkül is úgy megy a barcának mint vele (persze azért jó ha van) A zselés fejű plasztikbaba nélkül meg még jobban is játszik a real mint vele és meglehet nézni milyen könnyen pótolta őt az m.u. hiszen tavaly már megint bl döntőt játszottak. Kíváncsi leszek mire lesz képes a Juve arra h megint bl döntőbe verekedje magát ( bár én már egy csoportkörrel is megelégednék csak lássak újból zebramezeket a pályán .De ha Nedved nem volt ott a pályán ahogy említetted annak mindig sírás lett a vége : egy elbukott bl döntő vagy egy elbukott eb elődöntő. Az utóbbi évtizedben kevés olyan meghatározó játékosa volt a Juvénak mint Ő, talán csak Del Piero-t, Buffon-t és az alulértékelt Trezeguet tudnám csak idesorolni . Egy legenda volt ő akit nem lehet pótolni .

340810 2011.07.28. 16:39:59

Sztem nincs undorítóbb dolog mint amikor 2 ekkora játékost összehasonlítanak.2 olyan volumenü ember akit magyar mezben soha az életben nem fogunk látni(a mi korosztályunk élőben).Fociban hősök...vitathatatlan...

334309 2011.07.28. 16:48:08

[Bau66](#447773): zidane-nal kapcsolatban értelmét veszti az "áron felül" kifejezés, hiszen ha a mai napig minden évben újra kifizetnék az árát, akkor sem lenne túlzás. imádtam nedvedet (és dartit), de zidane-hoz senki nem mérhető. ezt hamarosan poszt formájában is megosztom

275991 2011.07.28. 16:58:55

"Zidane olyan mint ha egy másik bolygóról jött volna, mindent elsajátít, amit a labdarúgásban ellehet" -Pavel Nedved

341862 2011.07.28. 19:02:19

javitsatok ki, ha tevedem, de nekem Zidanerol az maradt meg a Juveban, hogy igazi hangulatember volt, nem volt kiegyensulyozott, neha csinalt olyat, amire senki mas nem volt kepes, aztan meg beleszurkult a mezonybe, talan ezert helytallo, hogy Nedved sokkal hasznosabb volt, mert Nedved sokkal kiegyensulyozottabban volt jo, persze technikailag nem volt olyan jo, de tobbre ment vele a Juve meg rossz formaja olyan volt, mint a rossz szex, vagy a rossz pizza - azert meg igy is eleg jo :D persze en elfogult vagyok, mert nalam Nedved A FOCISTA, es az is marad szerintem mar

324034 2011.07.28. 19:15:27

nálam is Nedved az etalon Zizu zseniális volt ,de Pavel maga volt a csapat ha neki ment, akkor a juve mindent vitt :D

338159 2011.07.29. 13:02:32

Szégyen vagy nem, de megkönnyeztem a visszavonulását és a mai napig meg is könnyezem, ha megnézem. Azon meg sírok, hogy Tiagora cserélték le az utolsó meccsen.

Szabó Balázs 2011.07.29. 13:56:05

Nedved a legnagyobb! Miatta kezdtem szurkolni a Juventusnak körülbelül 2003 óta. Első Vb amiről vannak emlékeim a 2002-es, ekkora kezdtem megkedvelni a focit. Mint említettem 2003 óta Nedved miatt szerettem meg a focit és kezdtem is el focizni, van 3 Nedvedes mezem 1 cseh válogatott, 2 juventusos, + rengeteg poszterem. Ő miatta szurkolok a cseh válogatottnak a 2004-es Eb óta persze a magyarok mellett. Nagyon sajnáltam mikor visszavonult, 1 évet még folytatta volna, szerintem akkor is nagy segítségére lett volna a csapatnak. Mikor visszavonult én is sírtam, mint egy kis gyerek igaz csak 16 éves voltam :)

DartagnanX 2011.07.29. 14:47:08

[Jimi Outsider](#448312): Jól mutatta, hogy mi távozik a csapatból, és mi lesz a távozása után...

leitnor 2011.07.29. 19:28:59

Imádtam a jellegzetes, "totyogó" futását...
süti beállítások módosítása