bntemp

bntemp

Szeretlek, Mirko!

2013. január 20. - s4tch

A vágytól túlfűtött szerkesztőségünkben uralkodó forróság csak fokozódik, amikor vitába keveredünk egymással. Egy-egy győzelem lehűti ugyan a kedélyeket, de a viták hétről-hétre újra begyújtanak a kályhánkba. Benito és a köztem lévő, az egymás iránti vonzalmunkat folyamatos hevületben tartó egyik legvitatottabb kérdés Mirko Vucsinics személye: a helyzet megérett arra, hogy a nyilvánosság előtt álljak ki a montenegrói támadó mellett.

A vágytól túlfűtött szerkesztőségünkben uralkodó forróság csak fokozódik, amikor vitába keveredünk egymással. Egy-egy győzelem lehűti ugyan a kedélyeket, de a viták hétről-hétre újra begyújtanak a kályhánkba. Benito és a köztem lévő, az egymás iránti vonzalmunkat folyamatos hevületben tartó egyik legvitatottabb kérdés Mirko Vucsinics személye: a helyzet megérett arra, hogy a nyilvánosság előtt álljak ki a montenegrói támadó mellett.

Egy kis kulisszatitok: 2011-ben, amikor eldőlt, hogy Pirlo a Juventushoz igazol, talán egyedül voltam (akkor még) négyünk közül, aki egyértelműen pozitívan látta a játékos jövőjét. Ugyanígy gondolkodtam Vucsinicsről, amikor egy, a Gazzettában megjelent véleménycikkel foglalkoztam a blogunkon (erősen ajánlott az alatta lévő kommentek elolvasása, Pirlo megítélése miatt is). Vucsinics klasszisával akkor szembesültem igazán, amikor a Milan elleni, Marchisio duplájával megnyert bajnokin testközelből láthattam Torinóban. Minden mozdulatából sugárzott a tudás, a kreativitás. Nagyon jól játszott, óriási szerepe volt a győzelemben. Ahogy hazaértem a meccsről, visszaolvastam a levlistánkon, ahol épp Vucsinics kritizálása zajlott. Nem igazán értettem a dolgot, meg is védtem. A háború azóta is - hol halkabban, hol zajosabban - zajlik köztünk. Ma (tehát az Udinese elleni 4-0-át követő reggel) benitóval telefonbeszélgettem, amely során érintőlegesen szó volt Pogba zsenisztikus góljáról, meg arról, hogy milyen jól játszottunk. Aztán beni feltette a kérdést: “Dino! Neked hogy tetszett Vucsinics?”. Mondtam, hogy nekem tetszett, én végig láttam benne a lendületet: szóval, szerintem jól játszott.

Ennyiben maradtunk. Aztán benito pár órája megosztott egy statisztikát velünk, hogy a whoscored szerint Mirko 9,8-ast kapott, de ez csak a gólja és gólpassza miatt van, pedig közben sok labdát vesztett, sokszor rosszul passzolt, és többször fordultak le róla úgy, hogy abból támadás lett. És ekkor értettem meg, hogy mi a köztünk lévő nézeteltérés lényege: beni statisztikai adatként tekintett a teljesítményére - hogy mennyi volt a jó keresztlabdája, hányszor passzolt ballal, hányszor jobbal. Ezekben a statisztikákban látta az igazának  a megtámasztását. Csakhogy a foci nem erről szól.

Talán egyik sportban sem számít annyira kevésbé a statisztika, mint a fociban. A labdarúgás jóval lazább struktúrájú sport a többinél: itt nincs tiszta játékidő, itt a bajnokságot toronymagasan vezető csapat ki tud úgy kapni hazai pályán, hogy a szünetben még vezet az emberhátrányban lévő, alsóházi együttes ellen (“nincs még egy sport, ahol ilyen előfordulhatna" - az idézet Fabio Caressa szájából hangzott el a Juve-Sampdoria meccs után).

Biztos vezettek statisztikát Inzaghi helyzetkihasználásáról. Vagy a sikeres cseleiről. Vagy arról, hogy Zidane mennyi labdát veszített el pályafutása során és hogy mennyit szerzett. A focit nem lehet statisztikai adattá silányítani, abból az égvilágon nem derül ki semmi. Legfeljebb részigazságokat lehet megállapítani belőlük, de teljes képet biztosan nem kapunk.

Vucsinics játékának karaktere van, váratlan húzásokra képes, kiváló a rúgótechinkája, sokat vállal (sokat is fut, ahogy Inzaghi is rengeteget futott, hiába terjedt el róla az a közkeletű marhaság, hogy a kapu előtt állva várta, hogy kiszolgálják), zseniálisan lát a pályán. Klasszis (nem kell idegeskedni, véleményt mondtam).

Pirlo is az. Nála - ha jól játszik - általában a statisztika is hibátlan, ami abból a véletlen egybeesésből adódik, hogy egy jóval érzékenyebb területen játszik, ahol mondjuk nem nagyon megengedett a labdavesztés, viszont annál értékelendőbb a labdaszerzés. Csodálom Mirkót, és remélem, hogy minél tovább marad a Juventusnál. A statisztika meg a kutyát nem érdekli.

Szeretlek, Mirko!

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr818240514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

339991 2013.01.20. 17:30:02

Ezzel már régen egyetértek. Jobb napjain Vucsinics majdnem olyan jó, mint fénykorában volt Berbatov - ő pedig a legjobb, ihletett perceiben világklasszis volt.

334309 2013.01.20. 17:44:03

nem tudom a puzsér-jelenségen kívül másnak betudni, hogy némelyek értéktelenné becstelenítik a klasszis jelzőt. a juventus keretében jelenleg egyetlen klasszis szerepel, gianluigi buffonnak hívják. az utóbbi években velünk volt még del piero és nedved. camoranesi, cannavaro, trezeguet csak kurva jó játékosok voltak, akik képesek voltak klasszisteljesítményre. és vucsinics még az ő szintjüket sem éri el, holott nem vitatom, hogy zseniális dolgokra képes az ember.

334309 2013.01.20. 17:56:30

[benitoNST](#1056060): + pirlo, nyilván, csak dühből írtam, így maradhatott ki.

286390 2013.01.20. 17:59:21

[benitoNST](#1056060): ne a klasszis jelzőn akadj fenn. Nem az a lényeg. (P.R. meg kb. akkora hatással van rám, mint az orosz balettművészet)

346514 2013.01.20. 18:12:39

@benitoNST: szerintem Pirlo is klasszis, pedig én nagyon féltem tőle, de bizonyított a kétkedőknek. Marchisio, Vidal és Chiellini is kiemelkedő játékosok még, akik a fenti kategorizálás révén a "csak kurva jó" tartományba esnek, de Vucsinicstől a hideg veríték futkosott a hátamon, amikor idejött, a bajnoki címben játszott szerepe miatt (és a Milannak lőtt gólja után) felértékelődött a szememben, Giovinco térnyerése után pedig mgint le. A törpe olasz sem tökéletes játékos, hibázik is talán ugyanannyit, mint a montenegrói, de minden egyes pályára lépése alkalmával látom rajta, hogy megszakad a mezért. Vucsinicsnek legfeljebb egy-egy izomrostja szakad meg, de nem sokszor látni rajta az alázatot, a küzdeni akarást, ha egyáltalán. Hajlamos vagyok könnyebben elővenni a jó Mirkót, mint másokat, ezt aláírom. De elismerem, ha jó volt, ha hasznára van a csapatnak. De való igaz, hogy nem tudom őt úgy nézni, mint Dino. Nekem az a játékos kevesebbet ér, aki istenáldotta tehetség, muzsikál a lábán a labda, de nem feszül meg a pályán. Számomra mindig többet jelent majd Marchisio, ahogy rongyosra futja a sportszárat vagy Lichti, aki légszomjtól eltorzult arccal hallgatja az arcába üvöltöző Contét a 70. percben, mint az, hogy Vucsinics meccsenként kétszer-háromszor hülyét csinál szinte bárkiből, ha jó napja van, közben gólt rúg/lövet a társsal. És _benitóval egyetértésben: NEM klasszis. Del Piero klasszis. De még inkább helytálló hasonlat talán, Nedved klasszis és hozzá képest nem az a montenegrói. Pavel képességeit tekintve nem volt Mirko eszköztárának birtokában, de hatszor annyit dolgozott, mint tette volna egy ünnepelt olasz csillag, hogy bizonyítsa, igenis itt a helye. Alexet, Nedvedet szívesen látja bármikor a Juvés tábor a VIP páholyban és pozícióban a klubnál. Vucsinicsnek megköszönjük majd, amit valóban meg kell és nem hiszem, hogy sokat emlegetjük majd. Esetleg egy "megsárgult papírlapok" poszt erejéig. És akkor majd jönnek a kommentek megint.

334309 2013.01.20. 18:16:26

[dinovercotti](#1056088): a legkirívóbb tévedésre kívántam csak szót vesztegetni

305515 2013.01.20. 18:49:56

[EstiKornél](#1056033): Na ez így pontosan az én véleményem is. Nem is értem, hogy kerülhetett ki egyáltalán a kezdőből ez az ember, mindenképpen a legjobb Juve-támadó jelenleg. A többieknél meg változik a dolog, de én Matrival játszatnám együtt, szerintem egy baromi jó támadó, akinek csak időt kell adni, és elkezdi lődözni a gólokat. A Cagliariban is ez volt, voltak rosszabb időszakai, de nem volt akit egyből bepakoljanak a helyére, és nem is kellett. Mint tavaly, amikor akárhogy is nézzük, ő lett a Juve házi gólkirálya. Idén meg ahogy látom 104 percenként lő egy gólt, amivel a legjobb a keretben (a támadók között biztos, mindenkit nem néztem végig).

258945 2013.01.20. 18:54:33

Ezt a klasszis nem klasszis dolgot hagyjuk meg a ellenfeleknek, az ő egyik kedvenc mantrájuk. Nekem az az álmom hogy 11 Marchisio éa Chiellini játsszon a pályán zebramezben, akik talán nem klasszis, csak óriási szívük van, ami a Juventusért dobog, küzdenek hajtanak, felszántják a pályát. Mirko megítélése meg inkább a személyiségéből adódóan bonyolult. Egyrészt tényleg zseni valahol, de tegnap is a lefúj után, 4-0nál a bírónak pofázik, a gólöröme is olyan volt (ha ezt lehet annak nevezni) mint egy sértett kisfiúé. Nem egyszerű a pali az biztos.

339140 2013.01.20. 19:20:45

A statisztika fontos egy bizonyos pontig. Statisztikákat (is) alkalmazva, klasszis nélkül lehet eredményt elérni. Lehet mondjuk bennmaradni, vagy európa kupás helyekre odaérni. Bajnoknak lenni viszont valóban statisztikán felüli klasszisokkal lehet mint Zidane, Del Piero, Nedved stb. Lásd a Milant Ibra és Silva nélkül. Mirko kasszis. Conte klasszis. (Az, hogy tegnap Conte nem az örömkönnyeit (és a fost a bokájáról) törölte, hanem vigyázba állította Lichtsteinert maga előtt a vezetés megszerzésekor hát... ez egy ekkora gól után azért zseniális.)

334309 2013.01.20. 19:38:53

[Tonhalacska](#1056303): írtam a listára is a vita alatt a pajtásoknak: mást értünk klasszis alatt. ez itt csak arról szól, hogy ki hova helyezi a lécet, ami fölött valakit klasszisnak hívunk.

347773 2013.01.20. 19:42:05

köszi a posztot dino, jó, hogy nem vagyok egyedül :)

278403 2013.01.20. 19:50:42

Nekem a mostani meccsen az jött le, hogy még nincs formában a betegségei után. Olyan 50-60 százalékosnak tűnt. Ahhoz képest viszont hajtott, futott, próbált, csak hamar fáradt. Nem volt kitűnő teljesítmény, de nem bántam, hogy Giovinco ment le, s nem ő. Egyszerűen sokkal jobb, mint Gio. Gio hiába szerez labdákat, cselez, szerez szabadrúgást néha, ha egyszerűen a kapu előtt elfogy a tudománya. Egyszer-egyszer összejön neki szabadrúgásból, vagy valami szerencsés helyzet folytán, de amúgy a legtöbb helyzetét elszerencsétlenkedi. Ezzel szemben Vucsi nem szokott túl sok labdát szerezni, nem is passzol kitűnően, de igazán gólveszélyes, kapu előtt kiszámíthatatlan, s kiváló labdái vannak a kapu előtti területre. Viszont marha lusta futni.

317065 2013.01.20. 20:06:37

Sztem Vucsinics a maga módján azért mindig odateszi magát, nyilatkozatai is azt bizonyítják, hogy mekkora alázattal van a csapat iránt. Ha nem megy neki akkor olyan "belesz*roknak" tűnik és ez felidegesíti az embert, de sztem ez is a karakteréből fakad. Ha meg megy akkor meg csak nem vesszük észre , mert bejönnek a cselei, pedig akkor is azzal a laza stílussal csinálja.

347773 2013.01.20. 20:25:56

[benitoNST](#1056330): volt egy nagyon hasonló vitám a fórumon, én akkor zseninek neveztem, ami sokaknak nem tetszett szerintem dino klasszisa is inkább ilyen értelemben értendő

349269 2013.01.20. 20:47:07

Nàlam Vucsi mellett Q. lenne a kezdő.

334309 2013.01.20. 21:26:33

[jackie_d](#1056419): a zseniben nincs vita, de annak a világon semmi köze nincs a klasszishoz. más értelmezési tartomány.

343425 2013.01.20. 22:09:02

hogy klasszis e vagy sem arról napokig lehetne vitatkozni, mert ez nyilván szubjektív. A poszt lényegével viszont egyetértek. Mióta Vucsinics itt játszik - legnagyobb meglepetésemre - azt vettem észre, hogy mindig akkor vagyok nyugodtabb, ha a pályán van. És nem a góljai miatt. Nem hal meg a pályán látványosan, mint Marchisio, vagy Giovinco (akit szintén számomra meglepő módon, de kifejezetten megkedveltem), de még ha végig a flegma köcsög figuráját hozza, akkor is tud húzni egy olyan váratlant, amivel eldől a meccs és minden meg van bocsátva. Ez pl Matriban egyáltalán nincs benne, de Gio-ban, vagy Q-ban sem érzem ezt ennyire.

347773 2013.01.20. 22:47:39

naaa, beni, nemá, nyilvánvalóan van korreláció a kettő között a klasszikus klasszis jelző talán tényleg kicsit túlzás, de nagyon élvezhető a játéka szoktam mondani, hogy pirlo mellett ő az aki tud focizni a csapatban a pontatlansága is jórészt ebből adódik, gyakran olyan passzt akar adni amit (bár működne) csak ő ért ez akkor javulhat nagyot ha majd hoznak mellé játszótársat a futásnácikkal meg kár foglalkozni...

346607 2013.01.20. 23:09:01

A mostani Milan elleni kupameccsen belopta magát a szívembe. Nem a góljával, hanem azzal, ahogy a hosszabbítás második félidejében a Milan kapuja előtt tartotta a labdát. Megvan például, hogy mire kapta a sárgát? Szépen húzta az időt, na :) Ettől függetlenül gyakran felidegesít. Tegnapról két mozdulata van meg. Az első, mikor a visszaszerzett labdát Lichti helyett a lelátón ülő szurkolóknak lőtte. Másik, mikor Lichti kivételesen jól adott be neki jobbról a második hullámba, ő meg tiszta helyzetből megvárta, ahogy ráront még két védő, majd méterekkel feléemelte a bogyót, miután kicselezte magát rossz szögbe. Persze emlékszem még a palermói gólpasszára is, az zseniális volt. Valahogy azt érzem, hogy az arányok nem stimmelnek nála. Kb 10-15 rossz megmozdulásra jut egy jó.

349104 2013.01.20. 23:32:47

Én Roma fan vagyok, de Vucinicot sajnáltam,hogy elengedtük anno. Balfaszoskodott ott is, üres kapus helyzeteket hagyott ki, meg minden, de én szerettem a játékát. Tetszik a poszt :)

338554 2013.01.20. 23:51:27

Szerintem meg az IGASSSÁG az, hogy bár benne van a klasszis boogie a lábában, meg mindenében, ez jóval ritkábban jön elő belőle mint egy igazi klasszisból. A legnagyobbak lehetőleg MINDEN alkalommal tökéletes maximumot nyújtanak és csak néha van 1-1 gyengébb napjuk, nem pedig fordítva vagy fele-fele arányban. Ettől függetlenü Beni lesújtó véleménye és Dino pártolása közül én inkább ez utóbbihoz csatlakozom. Kell ő a csapatnak (még).

338554 2013.01.21. 00:09:40

Vagyis inkább zseni, de nem klasszis, egy klasszis "mindig" hozza a zsenijét.

339362 2013.01.21. 01:50:58

klasszis? ugyan már! egy klasszis csatár legalább minden második meccsen jól játszik, és gólt lő! Mirko nem JUVE szint!(egyik csatárunk sem az sajna)

346364 2013.01.21. 08:29:44

A poszt nagy részével egyet tzdok érteni. Jelenleg Vucinic az, aki képes hozzátenni a támadójátékhoz némi kreativítást. Gio egyre jobb, de még nincs azon a szintem (ebből az aspektusból), mint Vuci. Klasszisnak azért nem nevezném, mert hiányzik a kiegyensúlyozott teljesítmény. Vanak igen jó meccsei és vannak nagyon gyengék. Egy klasszisnak nincs nagyon gyenge meccse, mert akkor is hoz egy minimum csapatátlag szintet. Ettől függetlenül Vucinic eredményeit el kell ismerni. Úgy gondolom, hogy néküle gondban lennék (lettünk volna tavaly is) a bajnokságban. Vucinic játéka a Seria A-ban kétségkívül elégnek bizonyul, a BL-ben viszont már szükségünk lesz egy gólérzékenyebb csatárra. Egyébként mellette szól még az évek során megszerzett Seria A-s rutin, amit igen jól használ. A statisztika pedig magában semmit nem ér, az összkép kialakításához szükséges segítség, semmi más.

346364 2013.01.21. 08:34:37

[benitoNST](#1056060): Én is úgy gondolom, hogy klasszis játékosnak nem elég zseninek lenni, kell hozzá a karakter is. AZ általad említett játékosok, mind rendelkezenek egy erős karakterrel ez tette teszi őket klasszis játékossá (persze a zseniális tudás mellett). Pirlo azért klasszisnak nevezném, hiszen a játéka mindig karakteres, még akkor is ha nem megy neki. Meghatározó játékos a pályán, még akkor is ha gyengébb teljesítményt nyújt.

346364 2013.01.21. 08:43:03

[juventino_1897](#1056123): Vidal, Marchisio és Chiellini úton vannak, hogy klasszisok legyenek. Szerintem Chiellini és Marchisio az is lesz, Vidal esetében a kurva jó játékosra tippelek. Más-más attitüddel rendelkeznek ezért gondolom így, és az a klasszissá válás útján nagyon fontos tényező. Gio valóban nagyobb elszántsággal lép pályára, mint Vucinic. Tőle azt is várja mindenki, őt tartják a jövőnek és ezért kelleőn meg is dolgozik, mégha a játéka jelenleg nem is tökéletes (közel sem). Vucinic soha nem lesz ilyen, más értékrenddel rendelkező ember, ezt nem lehet csak úgy megváltoztatni. Vucinic habitusa ilyen, ezt kell elfogadnunk. Szerintem azért Marchisio lábán is "muzsikál" az a labda. "Vucsinicsnek megköszönjük majd, amit valóban meg kell és nem hiszem, hogy sokat emlegetjük majd." - ez valóban szerintem is így lesz.

346364 2013.01.21. 08:47:57

[jackie_d](#1056846): A "futásnácikkal" igenis kell foglalkozni. Ahhoz, hogy Pirlo és Vucinic zongorázni tudja a játékot, valakinek oda is kell cipelni a zongorát, különben nem lesz min játszani.

340942 2013.01.21. 09:01:43

[juuvee](#1057015): Ha az elődöket nézzük, tényleg rohadtul magasan van a léc, ami a JUVE szintű csatárokat jelenti. DE Gio és Vucsi megüti a szintet (jószívűen), tudásban biztos. Az már más kérdés, hogy mennyit bír megvalósítani a pályán is a tudásból, és szerintem Mirko igenis klasszis (vagy zseni tökmindegy az elnevezés szerintem). Az meg már megint más, hogy nekünk szurkolóknak mik az elvárásaink, el voltunk kényeztetve régen támadókból az biztos. Alex, Nedved ők nem klasszisok, világklasszisok voltak (még mindig azok), mert az történt a pályán amit ők akartak, és azért van vita mert Vucsira ez hol igaz hol nem, ami a személyiségéből is fakad. A szombati meccsen is teljesen hullámzó volt amit csinált, volt jó periódusa, meg volt szar. [JUVEloko](#1057140): Akkor Vucsi klasszis mert van karaktere: Balkáni, hangulatember és ki tud úgy nézni mint Charles Bronson. :)

346364 2013.01.21. 10:24:21

[kdavid86](#1057157): :) Az öreg Csárlis hasonlatért jár a respect.

347773 2013.01.21. 11:15:35

[JUVEloko](#1057151): úgy értem a futásnáci szurkolókkal nem kell foglalkozni, nyilván kellenek a zongoracipelők

348517 2013.01.21. 14:45:49

Vucsira nehéz igazán haragudni, mert ha megy neki, minden második vagy harmadik megmozdulása zseniális; mint ahogy nehéz isteníteni is, mert bizony nem mindig van ez így, és akkor jó ha összesen van 2-3 jó megoldása. Ha klasszis, ha zseni, a jelenlegi csatárok közül azért ő a legpengébb, még így is, h nem teljesen egészséges.

295377 2013.01.21. 15:40:43

[benitoNST](#1056060): Azért szerintem Trez egy igazi klasszis befejező csatár volt a maga idejében. Örök kedvenc! Nem úgy, mint Vucinic, aki néha tud zseniálisan játszani, de néha meg magamra ismerek benne sajnos! Lustább, mint én, pedig az nagy szó!

334191 2013.01.21. 22:52:46

De szakítani azért nem fogtok, ugye?
süti beállítások módosítása