bntemp

bntemp

Én és Del Piero - Darti

2012. május 30. - s4tch

A vasárnapi olasz kupa döntővel a Juventus történetének egyik legnagyobbja búcsúzott a klubtól és a közönségtől. Egy olyan játékos, aki Scireához, Platinihoz, Bonipertihez, Zoffhoz, Bettegához, Combihoz, John Charleshoz hasonlóan örökre a Juve szurkolók kedvence marad, és aki velük együtt azzá tette ezt a klubot, ami: a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb csapatává.Az elmúlt 19 évben Del Piero volt a Juventus "arca", vagy ahogy gyakran mondják, franchise player-e - egy olyan futballista, akivel azonosították a klubot, és akit a klubbal azonosítottak. E blog szerzői és olvasóinak nagy része végigkövette Alex pályafutását, és vélhetően mindannyiunk számára elképzelhetetlen, hogy létezhet Juventus Del Piero nélkül.

A Bianconeri Blog szerzői azzal szeretnének tisztelegni Alex előtt, hogy minden szerző felidéz egy-egy pillanatot, amely valamilyen szempontból fontos, emlékezetes számára.

A vasárnapi olasz kupa döntővel a Juventus történetének egyik legnagyobbja búcsúzott a klubtól és a közönségtől. Egy olyan játékos, aki Scireához, Platinihoz, Bonipertihez, Zoffhoz, Bettegához, Combihoz, John Charleshoz hasonlóan örökre a Juve szurkolók kedvence marad, és aki velük együtt azzá tette ezt a klubot, ami: a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb csapatává.Az elmúlt 19 évben Del Piero volt a Juventus "arca", vagy ahogy gyakran mondják, franchise player-e - egy olyan futballista, akivel azonosították a klubot, és akit a klubbal azonosítottak. E blog szerzői és olvasóinak nagy része végigkövette Alex pályafutását, és vélhetően mindannyiunk számára elképzelhetetlen, hogy létezhet Juventus Del Piero nélkül.

A Bianconeri Blog szerzői azzal szeretnének tisztelegni Alex előtt, hogy minden szerző felidéz egy-egy pillanatot, amely valamilyen szempontból fontos, emlékezetes számára.

Mivel szerzőtársaim egytől-egyig hihetetlenül eredeti arcok, és ezért csupa különleges Del Piero élményt választottak maguknak, nekem jutott az a rendkívül hálás feladat, hogy totálisan populáris eseményeket nevezzek meg, mint számomra legcsodásabb emlékek. Ennek kedvez az, hogy én magam is teljesen átlagos, önálló vélemény nélküli idióta vagyok, így könnyedén tudok rábökni két olyan találatra, amelyek közül az elsőt azóta is hetente nézem újra könnyek között, a második pedig minden éjjel lefekvéskor jut eszembe, és kacagnom kell rajta.

Ezzel egyből el is döntöttem, hogy szarok a szabályokra, miszerint csak egyet lehet kiválasztani. De megvan rá a mentség! Ugyanis az első választottam annyira kézenfekvő, hogy minden fotelben ülő divatdrukker azt kiáltja Alex nevének hallatán, hogy "3-1 GECCCCC!!!!" Tehát emellé kell egy másik is.

Az előbbiekből máris kitalálható, hogy a Zidane-nal felálló Real Madrid elleni rövid sarokba lőtt gól az én szívem csücske. Talán azért, mert akkor már túl voltam néhány fröccsön, és a gól után a hátamon fekve dobáltam egy széket a levegőbe, miközben artikulátlanul sikítottam.

A Real Madrid egy gólos előnnyel érkezett a Juventus otthonába, ahol lejátszották a tökéletes meccset, amelynek végén teljesen megérdemelten jutott tovább a fantasztikusan játszó hazai csapat - és amelyik meccs 81. percében mekmenemen lefoglalta magának a páholyt a pokolban. De térjünk vissza Del Pieróhoz.

Már a 11. percben asszisztot tett fejjel Trezegól lábára, Nedved (aki az egész meccsen brillírozott) beívelése után. De a legemlékezetesebb pillanat csak a 42. percben érkezett. Egy középpályáról magasan előrevágott labdát vett át elegánsan már a 16-oson belül, hogy szembetalálja magát két Real védővel. Hierro és Salgado nem tudták követni Alex travoltás mozgását, amelynek végén a rövid sarokba bombázott a két szétzuhant védő között.

A Zidane-nal, Figóval, Cambiassóval, Robicarlosszal, Raúllal és később Ronaldóval a soraiban játszó Real hihetetlenül jó ellenfél volt ezen a meccsen. A kihagyott/kivédett 11-es törte meg őket egy kicsit, de az utolsó pillanatig lehetett izgulni, hiszen 3-2-vel már a Real mehetett volna tovább.

Annyit még megjegyeznék, amellett, hogy ez talán a kedvenc Alex gólom (és a gólöröm is könnyfakasztó számomra - pedig csak üvölt, de hogyan!!), ez a csapat volt nekem a legfaszább Juventus. Minden játékost imádtam benne! Igen, még Monterót is.

Azért felidézem, hogy kik alkották ezt a csapatot: Buffon, Birindelli, Montero, Thuram, Tudor, Zambrotta, Davids, Nedved, Tacchinardi, Del Piero, Trezeguet. Csereként pályára lépett még Pessotto, Camoranesi és Conte mester is.

A második kedvenc találatom egy jóval kevésbé fontos mérkőzésen született. Egyszerű kis bajnoki volt, ahol Del Piero egy sarkazós találattal vidámította az ellenfelet. A találkozóra a 2004/05-ös idényben került sor, a Siena volt a 3 gólos verés szenvedő alanya.

Számomra a szórakoztató részét az adja (azon kívül, hogy állati szép megoldás), hogy a védő másodpercekig nem veszi észre, hogy gól volt. Forgatja a fejét, integet, hogy nem szabálytalankodott, nem ért hozzá, ki tudja mit gondol. Utána észreveszi, hogy a labda már a hálóban táncol. Nagyon mókás, nagyon vicces jelenet. Szegény Manninger állt a kapuban, bizony.

Ahogy a cikk írása közben Del Piero összeállításokat néztem, megállapítottam, hogy az összes gólját imádni lehet csak. Sőt, minden labdaérintését!

Hálás vagyok azért, hogy Del Piero teljes pályafutását végigkísérhettem, minden gólját láthattam. Köszönöm, Alex!!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr898240162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Faketty 2012.05.30. 16:13:43

Hát igen ő a legnagyobb ! Én is végig kísértem a pályafutását, és nem lehet kifejezni mennyire hálás vagyok neki. FORZA ALEX4

simoon 2012.05.30. 16:30:37

van aki nem szereti Monterót????

leitnor 2012.05.30. 16:53:43

Az első gól és főleg a gólöröm libabőr...

336679 2012.05.30. 17:14:53

[simoon](#840786): Tudnék erről mesélni!!!

275991 2012.05.30. 18:10:08

Óriási csapat volt, minden, az a mez, az edző, Davids :D Azóta a meccs óta nem láttam olyan bl meccset, amit nem a hivatalos labdával játszottak :D Emlékszem Faragó Ricsi mondatára: "Cicáznak a Madridiakkal, azt amit a Real szokott csinálni, most szenvedőfél" Valahol nem lehetne letölteni magyarul, mivel kazin volt, csak elveszett...

sanyibá 2012.05.30. 18:30:30

Ezt is összecsalta nektek Moggi!

344520 2012.05.30. 18:30:45

[sanyibá](#840899): Köszönjük a szíves üdvözlést, neked is egészséges és hosszú életet. Igen, az a csapat...., de ne búsuljunk egy Davids utód már megvan:D:D Lassan, de biztosan, újra lesz egy ehhez hasonló csapatunk. Bár szerintem ezt lehetetlen lesz megközelíteni, ez a csapat kb, olyan szinten volt, mint a mostani Real és Barca. A jó öreg Tacchinardi, nem volt semmi, ilyen urakkal szemben találni magad, mint Davids Tachi kettős:D:D Alex papa meg, mit is mondjak, már nem lehet mit:D:D

sanyibá 2012.05.30. 18:30:48

Nagy a pofátok, pedig jövőre szopni fogtok!

340468 2012.05.30. 18:31:09

Az a Real meccs...

344520 2012.05.30. 18:32:59

[sanyibá](#840907): Látom nem adod fel, és töretlenül küzdesz az igazadért:D:D Szép és becsülendő dolog.

344520 2012.05.30. 18:35:47

[art_ax](#840908): Nekem mondhat bárki bármit, 96-tól 2003-ig volt a foci csúcsa.(amióta látom a focit, nekem) Főleg azok a Bl meccsek, sorban, olyan klasszikusok mint a Man.UTD-Barca Dortmund-Juve Juve-Man.UTD Juve-Real

339140 2012.05.30. 19:10:48

Nem is tudom... vén szar vagyok és lehet rosszul emlékszem, de inkább a galaktizálódó rejálnak való szurkolás volt az aktuális divat akkoriban. Halvány és alkohol-marta emlék, hogy aznap reggel a méltán mérvadó Liptai Klaudia és műsorvezető társa egy műsorban szénné alázta a béna kis Juventust az odavágón mutatott teljesítménye miatt. Mondjuk én sem voltam derűlátó... Aztán pont az előzmények és a mutatott játék miatt Del Piero és Nedved góljánál már csak két hangot ismételgettem ordítva: HÁ-HÁ-HÁ-HÁHÁHÁHÁ-HHHHÁÁHÁHÁHÁHÁHÁÁÁÁÁ. KÖSZÖNÖM SÁNDOR!

Juventino 2012.05.30. 22:30:18

Nekem is szívem csücske az az idény, az a csapat, mellesleg egy kellemetlen sérülést leszámítva Alex egyik legjobb idénye is 24/16-os gólmutatóval. Az egyetlen, ám de annál kellemetlenebb élményem a Chievo elleni 4-3-as meccs, az aktuális olasz botrány tükrében aki emlékszik ama összecsapás történéseire, talán sejti, mire gondolok, de borzasztó volt azt szurkolóként végignézni... Na de: az az Alex gól Del Piero esszenciája, minden benne van: technika, elegancia, ösztön, cselezőkészség (szegény Hierro hogy megette...), nekem is az egyik kedvenc gólom. 3-0-nál egyébként a Juventust nem kedvelő, de a Realt egy emberként gyűlölő csoporttársaim felhívtak egy kocsmából, hogy együtt örömködjünk a Real kiesésén. Ki gondolta volna, hogy sírás lesz a vége, a szó szoros (Nedved a pályán) és átvitt (Pavel nélkül a Milan ellen) értelmében. Az a döntő sem volt semmi: óriási vihar volt nálunk, áramszünetekkel, hol láttam a meccset, hol nem, a tizenegyespárbajt a legjobb barátom telefonon közvetítette, és a kagylót markolva szurkoltam végig azt az elátkozott büntetőpárbajt és küldtem Trezególt a halál faszára. A kedvencem egyébként Hajdú B. volt, aki dobott egy ilyen gyöngyszemet: "Montero, már azt sem értettem, miért ballal lövi" - talán mert ballábas?! :D Régi szép idők! Most meg bunda van, hogy meg ne fázzunk... Conte, Conte, remélem tudod, mit beszélsz...

338554 2012.05.30. 22:37:13

[Juventino](#841227): "Trezeguet, a háló rezeg-é?" - Szintén Hajdú B. aranyköpése, még a meccs (visszavágó) előtt mikor a spori a hálót ellenőrizte. :D

szabo2323 2012.05.30. 23:25:29

Azon a bizonyos Juve Reál meccsen szerettem meg a juvét és azotais tart történjen bármi!!!

340638 2012.05.31. 01:24:47

Előtte a Barca-Juve is egy katarzis volt. Az az eredmény alakulása miatt inkább. Az akkori Realra meg kb. úgy néztem, mint most a Barcára. Galaktikusok, óriási játékkal és címvédők. És nem úgy kaptak ki, mint a Barca mondjuk a Chelsea ellen. Azon a meccsen tényleg le lettek játszva. Egyébként nekem még kedvenc gólom, mikor abban a szezonban a Torinónak a levegőben sarkazott egy gólt. Ez az: http://bit.ly/LgPdIo
süti beállítások módosítása