bntemp

bntemp

Szezonértékelés, II. rész - értelem és érzelem

2012. augusztus 08. - s4tch

A fogadási botrány és az új idényre való felkészülés közben a tábortűz mellett összebújva nosztalgiázgattunk még egy keveset a tavalyi idényről és persze előre is tekintünk. Áradjon a bölcsesség!

A fogadási botrány és az új idényre való felkészülés közben a tábortűz mellett összebújva nosztalgiázgattunk még egy keveset a tavalyi idényről és persze előre is tekintünk. Áradjon a bölcsesség!

Szerinted melyik volt az év juvés gólja?

_benito: Erről már volt szavazás, olvasóink Ale Romának lőtt gólját választották - nem érdemtelenül. Én a Lazio elleni idegenbelire voksolok, olyan támadás volt, ami a maga műfajában tökéletes.

s4tch: Marcsi, a Bologna elleni kupameccsen. Arra Zidane is büszke lenne. Imádtam.

DartagnanX: Marcsi gólja az internacionális csapat ellen! Még animgifet is készítettem belőle.

Tyler: Marchisio gólja a Parma elleni stadionavatón. Pirlo tökéletes labdáját a lehető legjobb és leglátványosabb megoldással küldte a helyére.

Dino: Marchisio gólja Milánóban: ahogy a 16-osnál szétcincálták a védelmet, aztán a végén az az okos lövés - fantasztikus. Persze főleg érzelmileg jelentett sokat.

 

 

Megtartanád-e Quagliarellát és Matrit?

_benito: Az egyiket igen, az érkezőktől függ, hogy melyiket. Q sajnos nagyon készen van, nem hittem volna, hogy ennyire megszakad, sajnos valószínűleg őt adnám tovább, még ha jobban is kedvelem, mint Matrit. Utóbbi az előszezonban eddig elég meggyőző.

s4tch: Mindkettőt kedvelem, mindkettőt jó játékosnak tartom, szívem szerint mindkettőt megtartanám, de úgy érzem, valamelyikük távozása szükségszerű ahhoz, hogy Giovincón kívül még valakivel érdemben erősödjön a támadósor. Csak ne a milánóiakkal boltoljunk, pláne ne a Galliani-féle "kölcsönbe elvisszük, álljátok a fizetését, aztán 3 részletben adnánk érte másfél millát" csóró stílusban. A Pazzini-Q cserétől is kiráz a hideg. Mondjuk Falcaóval bármelyikük távozása esetén vigasztalható lennék.

DartagnanX: Attól függ, hogy kikkel pótolnánk őket. Q a sérülése óta nem az igazi, Matri pedig nagyon hullámzó. Most azt mondom, hogy megtartanám őket, de egy jó Neymarért én eladnám valamelyiküket.

Tyler: Mindkettejüket nem, de valamelyiket eladnám, bár nem igazán tudok köztük dönteni. Mind a kettejüket bírom, de talán Quagliarella az, akit inkább beáldoznék. A sérülése után még mindig nem sikerült összeszednie magát, néha úgy tűnik, teljesen elfelejtett futballozni. Matri elég rossz passzban van, semmi önbizalma, de sokakkal ellentétben úgy gondolom, nem rossz csatár ő. De bármelyikük is távozik, kölcsönadásról szó sem lehet, pénzt kell kapnunk érte, mert azt szeretjük.

Dino: A sérülése előtti Quagliarella esetében fel sem merülhetne, hogy eladják. Nagyon nehéz ez, más típusú játékosok, a maga posztján mindkettő erősség lehet. Én azt mondom, hogy Matri maradjon. Lehet, hogy holnap mást mondanék.

Ki volt a szezon pozitív meglepetése a Juventusban?

_benito: Pirlo. Semmit nem vártam tőle, fel voltam készülve egy újabb 7. helyre.

s4tch: Buffon. Előtte két szezont végig tudott alibizni, már amikor épp bevethető volt. Most meg a Lecce elleni potya kellett ahhoz, hogy rájöjjünk, mennyire tökéletesen védett a korábbi meccsein. Meg Pirlo, akitől alibizést vártam, ill. Marcsi, akitől már alig vártam valamit.

DartagnanX: Sok pozitív meglepetés volt, az egész idény egy pozitív meglepetés volt, nem tudok választani. Annyira sajnálom!!

Tyler: De Ceglie téltől végre azt a teljesítményt nyújtotta, amit már vagy 5 éve vártunk tőle. Ha nem sérül meg, ott lett volna a helye az olasz Eb keretben. Pedig már-már én is kezdtem meginogni, hogy jó játékos-e. Pedig az.

Dino: De Ceglie hibátlan szezont futott, viszont Bonucci tavaszi játéka volt az igazi fordulat. Azonban addig voltak elég nagy homályok a teljesítményében. Így De Ceglie az én választásom.

Volt-e negatív meglepetést okozó játékos?

_benito: Kraszics nyilván, de Quagliarella és tavasszal Matri sem volt jó. Én nagyon dühös tudok lenni Marchisióra, amikor alibizik, és ezt tavasszal jó sokszor megtette.

s4tch: A teljes szezont tekintve Kraszics. Bár miután Tyli a blog egyik melegágyának számító fórumon megírta, hogy ő gyenge lesz, nagyon meg sem lepődtem.

DartagnanX: Elia nem okozott semmilyen meglepetést, inkább az okozta, hogy nem jutott szóhoz sem. Kraszics dettó.

Tyler: Qugliarellától többet vártam, még ha biztos is volt, hogy a sérülése után nem lesz egyből csúcsformában.

Dino: Igazából nem.

Melyik volt az elmúlt év legjobb írása a Bianconeri Blogon?

_benito: Darti orákulum-írása az Inter elleni meccs előtt. Dinóval a Dóm téren kávézva fetrengtünk a galambszaros flaszteron a röhögéstől.

s4tch: Darti összes írása egyformán tetszett, rajongásomon az sem tompított, hogy kollégák lettünk.

DartagnanX: Mivel én már látom a többiek válaszait, ezért sírok.

Tyler: Darti válasza a 442-nek. Tökéletesebben nem lehetett volna rámutatni arra a tömény inkompetenciára, ami a bodnárzalánokat jellemzi. Emellett szerintem a múltidézők a blog messze legértékesebb írásai - kár, hogy úgy tűnik, hogy a kutyát nem érdeklik, ezeknek van ugyanis a legalacsonyabb olvasottsága.

Dino: Darti válasza a magyar újságírásnak. Lenyűgözően sikerült. Egyébként nem volt nehéz dolga.

Mi lesz Conte nélkül?

_benito: Baj. Majd meglátjuk, mekkora.

s4tch: Ez az ő csapata, aminek van kialakult taktikája, több forgatókönyve, rugalmas játéka és bő kerete, szóval akár optimistán is hozzá lehetne állni a dologhoz. Kár, hogy nem megy. Conte a keret motorja, és mivel erősen kinéz neki egy túl hosszú (értsd: 3 hónapnál hosszabb) pihenő, ezért igen pesszimista vagyok a következő évaddal kapcsolatban.

DartagnanX: Még nem tudom, tulajdonképpen nincs kedvem az egész Serie A-hoz jelen pillanatban. Remek esély van rá, hogy elbasszák az egész szezont.

Tyler: Attól függ, meddig tiltják el. Ha csak 3-4 hónapot kapna, akkor szerintem nem lenne nagy baj. Hosszabb eltiltásnál már nem lenne elég egy beugró edző, és jelenleg nem látok olyat, aki képes lenne átvenni Conte szerepét. Szóval egy 6-7 hónapos, vagy annál hosszabb eltiltás esetén elég nagy lehet a baj. Contéval viszont biztos vagyok abban, hogy a Juve uralni fogja a következő éveket Olaszországban.

Dino: Nem tudom, hogy mennyire lenne érdemes kinyúlni a rendszerből: ha Contéval a későbbiekben is számol a vezetőség (és ezt még egy hosszabb eltiltás sem zárja ki), akkor mindenképpen egy olyan ember kellene, aki Conte meghosszabbított keze lenne, és problémát sem okozna neki, amikor hátrébb kell lépnie. Nem tudom, hogy pl. Carrera alkalmas volna-e a szerepre. Ha egy nagynevű edzőt választanának, az biztosan nem vonulna el, amikor visszatérne Conte.

Kapjon-e még egy esélyt Iaquinta?

_benito: Van elég cserecsatárunk, most már egy olyan kellene, aki stabilan hoz 20 gólt egy szezonban. Én egyébként csíptem, volt olyan félszezonja, amikor tényleg ő volt a legjobb csatárunk. Az a Romának lőtt félolló meg szebb volt, mint Dino felsőteste.

s4tch: Ezt az oktondi kérdést csak olyan valaki tehette fel, aki a következő szerkesztőségi partin méltó büntetést vár érte. Tehát bárki. Őt emlékeztetném arra az irritáló, lankadt produkcióra, amit ez a korábban igencsak szerethető figura a Cesena ellen, 2011. márciusában, eddigi utolsó Juve-mezben töltött hivatalos mérkőzésén futball címén produkált. Az ő Delneri alatti hozzáállása legyen példa az elkövetkező 1.000 év Juve-játékosai számára: úgy nem szabad.

DartagnanX: Nem látom, hogy miért kéne esélyt kapnia.

Tyler: Borriellonál jobb játékos, ez alapján maradhatna, de a hozzáállása nagyon negatívan változott az elmúlt 2 évben. Vélhetően ezért nem számít rá Conte sem - és én is úgy gondolom, hogy nincs rá szükség.

Dino: Végsőkig küzdő oroszlánból vált egy hisztis kis kurvává. Én nem gondolom, hogy Iaquinta távozása kérdőjeles volna.

Utálod-e annyira a Napolit, mint a milánói klubokat?

_benito: Még nem, de a kupadöntő óta azért fogyott a Hullarablók előnye az észak-afrikaiak előtt. Ebben biztosan benne van, hogy egy kedves pajtásom óriási Napoli-szurkoló.

s4tch: Csak a helyes bilikék mezük menti meg őket. Egyébként a farsopoli óta Nápolyban lejátszott és - az ideit leszámítva - rendre elfújt meccseikkel erősen dolgoznak a juventinók őszinte gyűlöletéért, én meg befolyásolható vagyok.

DartagnanX: Nem. A hátszelüket utálom.

Tyler: Én igen, de én egy sportszerűtlen állat vagyok. Pl. meccs közben egy agresszív vadállat vagyok, olyankor még a legaranyosabb kiscicákból álló ellenfelet is gyűlölném. Mondjuk a Napolit és az elnöküket két meccs között is utálom.

Dino: Én igazából nem is gyűlölöm egyiket sem. A gyűlölet sok energiát felemészt, én pedig nem akarok egy minimálisat sem rájuk fordítani. Nem érdekelnek sem a milánóiak, sem a nápolyiak, sem a rómaiak, sem az oslóiak, sem a hamburgiak. A Juve-meccseken kívül nem is nézek külföldi focit. Viszont a múltkor láttam egy dán meccset, ahol az OB játszott, a csatársorban egy Falk nevű játékossal. Tehetségesnek tűnt.

Komolyan gondolod-e az esztétikai les bevezetését?

_benito: Természetesen, méghozzá a hosszanti lessel együtt. Ahogy a poszt címében is áll, hitünk szerint ezek a változtatások jobbá tennék a labdarúgást. Az esztétikai les a gólvonal-technológia után a következő nagy áttörés lesz a szabályváltoztatások között.

s4tch: Olyannyira, hogy baráti társaságban már teszteltük is. Irgalmatlan móka, kacagás és persze szubjektív mivoltából fakadóan végtelen anyázás kimeríthetetlen forrása, éppen ezért muszáj lenne bevezetni.

DartagnanX: Ki nem gondolta komolyan? Hamarosan nekilátunk az aláírások gyűjtésének is, hogy az UEFA soron kívül tárgyaljon a szabályról.

Tyler: Természetesen, szerintem elég meggyőző érvek szólnak mellette. A szerkesztőségben finomítottunk a megvalósítás szabályain, feltételein, így nincs akadálya, hogy akár szeptembertől modernizáljuk a labdarúgást.

Dino: Mivel a modern Hyde Parkban (Facebook) rendkívül sok primitív élőlény fordul meg, ezért az esztétikai lesről szóló posztom után elsősorban nem azon gondolkodtam, hogy valóban bevezessék-e a szabályt, hanem az öngyilkosságom lehetséges formáin agyaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr318240228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

346514 2012.08.08. 09:19:03

A "bundabotrány" legfrissebb hírei szerint Contét most éppen 10 hónapra tiltják el - a kispadtól, de edzéstől taktikai értekezletig minden mást szabad. Benito, kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy ha így lesz, az mennyire oké egy BL-be visszatérni készülő klubnál? A jó hír, hogy Bonucci és Pepe úy tűnik, megússza, mert Andrea Masiello (!) vádjai nem álltak meg ellenük. WTF? Andrea Masiello?! A csávót a Juve primavera köpte ki magából, és a 2005-06-os idényben (a régi "szép" idők...) az első csapat keretéhez tartozott. Te is, fiam, Brutus... Ami meg már végképp nevetséges, hogy Contét visszamenőleg még valami Bari meccs miatt is ki akarták hallgatni, jó, hogy nem mindjárt visszanézik az összes csapata minden kapott gólját, hogy melyiknél engedte el túl könnyen a védő vagy kacsintott a kapus, hogy merre lője a csatár... A véleményem konkrétan ugyanaz, mint Conte védőügyvédjéé.

343809 2012.08.08. 12:22:48

Na, akkor ismét értékeljünk szezont; még egyszer, utoljára. Szerintem melyik volt az év juvés gólja? Ez nálam egyértelmű: Alex gólja az Internek. Annál nekem nem kell szebb gól, mint amit egy ekkora legenda lő hazai pályán a (második?) legnagyobb riválisnak. Megtartanám-e Quagliarellát és Matrit? Mindenképp. Mind a kettőt. Egy jó Quagliarella és egy jó Matri óriási előny minden csapatba. Szívem szerint én még idehoznám még Giuseppe Rossit a sárgáktól és készen van a csatársor. Ki volt a szezon pozitív meglepetése a Juventusban? Én őszintén megmondom, engem Vučinić parádézása abszolút ledöbbentett; Ő (igen, így, nagybetűvel) volt az egyetlen, akiből nem néztem volna ki, hogy ennyire jó. Volt-e negatív meglepetést okozó játékos? Azok közül, akik megfelelő mennyiségű lehetőséget kaptak (szándékosan nem említem Krasićot, Eliát vagy Pazienzát, mert ők az előző szezonban alig jutottak szóhoz), csak ideiglenes gyengélkedések, formaingadozások voltak, mint Bonucci ősze vagy Matri tavasza. Q meg a vártnál lassabban épül fel a súlyos sérüléséből. Melyik volt az elmúlt év legjobb írása a Bianconeri Blogon? Mondjuk, legyen Darti orákulum-írása Mi lesz Conte nélkül? Énekelhetjük mi is, hogy: Baj van, baj! http://www.youtube.com/watch?v=116xBXGFcbU P.S.: Ha Conte emiatt elmegy innen, akkor az olasz szövetség minden egyes tagja bekaphatja (persze azok közül, akik sárosak lennének kedvenc edzőnk elkergetésében. De reméljük, erre nem kerül sor)! Kapjon-e még egy esélyt Iaquinta? Ha megembereli magát, akkor kapjon, ha nem, nem. Utálom-e annyira a Napolit, mint a milánói klubokat? Nekem alapfilozófiám, hogy minden csapatot csak addig utálok, amíg veszélyezteti az általam favorizált csapat végső sikerét.

347260 2012.08.08. 17:44:07

Nekem is Darti válasza volt a legszimpatikusabb poszt, amit a forfortúnak címzett. Higgadtan, korrekten válaszolt annak a kis patkánynak! De mind ügyesek vagytok, szép munka fiúk! Köszönjük!

347260 2012.08.08. 17:48:23

Igen, utálom annyira a napolit, mint a milánói klubokat. És igen, Cavanit is! Egy tetü, Lavezzivel együtt. Utóbbi már távozott, előbbi remélem nem hozzánk érkezik.

347260 2012.08.08. 17:53:02

[Sylvester94](#885792): hatalmas dalt linkeltél be :)

347392 2012.08.09. 05:48:54

Nem olvastam el ezt a bejegyzést, mert nem érdekel. Már rég vége van a szezonnak, már el is felejtettem, minek értékelni még mindíg...a bunda botrányos cikkeket sem szeretem. Miért nem lehet egyszerűen beleszarni és hagyni hogy a digók fulladjanak csak meg a szarukban, amit a saját fejükre zúdítanak állandóan. Szívesen hallanék híreket Del Pieróról...hol folyatja? ja tudna valaki linkelni egy videót amin del piero összes juventusban lőtt gólja látható, tutti gol di del piero vagy mi?.... szóval:. gyenge a blog mostanában srácok. písz

338554 2012.08.09. 09:52:38

[Dagobahrendszer](#886266): Ez is egy vélemény. Sanyiról meg azért nem látsz hírt, mert nincs róla. Szegény még most sem talált csapatot magának..

260926 2012.08.09. 14:39:45

Szeretem a körkérdéseiteket, ez is jól sikerült :) Félek, hogy Conte eltiltása végzetes lesz az idei szezonunkra vonatkozóan, de természetesen nem tartom véletlennek, hogy az eddigi utolsó Juve-scudetto után robbant ki a calciopoli, most pedig, amikor végre feltápászkodtunk a földről és leporoltuk minden féreg cipőjének a nyomát az arcunkról, hirtelen rájöttek, hogy mi a Juve sikerének a titka. Egy tulajdonnév: Conte. Akkor elég, ha most őt tönkretesszük. Normális országban elképzelhető, hogy egy ember vallomása alapján (ami szemben áll kb. 16 emberével) eltiltsanak valakit közel egy évre? Nyilván nem, csak ahol ilyen emberek döntenek, mint Berlusconi, Moratti, DiBenedetto... Vagy ahol szava lehet egy Zemannak... Ha már Zeman... A 442 firkásza (úristen, majdnem azt írtam, hogy újságírója!) egyébként nem milánói, hanem egy egyszerű fanatikus Roma-szurkoló, annak minden - egyébként abszolút indokolt - kisebbrendűségi érzésével együtt. Nyilván ha a csapatomnak három bajnoki címe lenne, én sem szeretném azt, akinek van 30, legfeljebb kulturáltabb formában nyilvánulnék meg Bodnár Zalán "úrnál", aki pénzt kap azért, hogy fikázza a legjobb olasz csapatot...
süti beállítások módosítása