bntemp

bntemp

Én és Del Piero - Tyler

2012. május 24. - s4tch

A vasárnapi olasz kupa döntővel a Juventus történetének egyik legnagyobbja búcsúzott a klubtól és a közönségtől. Egy olyan játékos, aki Scireához, Platinihoz, Bonipertihez, Zoffhoz, Bettegához, Combihoz, John Charleshoz hasonlóan örökre a Juve szurkolók kedvence marad, és aki velük együtt azzá tette ezt a klubot, ami: a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb csapatává. Az elmúlt 19 évben Del Piero volt a Juventus "arca", vagy ahogy gyakran mondják, franchise player-e - egy olyan futballista, akivel azonosították a klubot, és akit a klubbal azonosítottak. E blog szerzői és olvasóinak nagy része végigkövette Alex pályafutását, és vélhetően mindannyiunk számára elképzelhetetlen, hogy létezhet Juventus Del Piero nélkül.

A Bianconeri Blog szerzői azzal szeretnének tisztelegni Alex előtt, hogy minden szerző felidéz egy-egy pillanatot, amely valamilyen szempontból fontos, emlékezetes számára.

A vasárnapi olasz kupa döntővel a Juventus történetének egyik legnagyobbja búcsúzott a klubtól és a közönségtől. Egy olyan játékos, aki Scireához, Platinihoz, Bonipertihez, Zoffhoz, Bettegához, Combihoz, John Charleshoz hasonlóan örökre a Juve szurkolók kedvence marad, és aki velük együtt azzá tette ezt a klubot, ami: a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb csapatává. Az elmúlt 19 évben Del Piero volt a Juventus "arca", vagy ahogy gyakran mondják, franchise player-e - egy olyan futballista, akivel azonosították a klubot, és akit a klubbal azonosítottak. E blog szerzői és olvasóinak nagy része végigkövette Alex pályafutását, és vélhetően mindannyiunk számára elképzelhetetlen, hogy létezhet Juventus Del Piero nélkül.

A Bianconeri Blog szerzői azzal szeretnének tisztelegni Alex előtt, hogy minden szerző felidéz egy-egy pillanatot, amely valamilyen szempontból fontos, emlékezetes számára.

Rengeteg csodálatos gól, győzelem jut az ember eszébe Del Pieroról. Sokak számára a Real ellen lőtt gólok jelentik a legcsodálatosabb emlékeket, másoknak a szabadrúgások, a Del Piero szögből lőtt, vagy netán a nagy rangadókon szerzett fontos gólok. Ezek mind nagyszerű pillanatok voltak, én azonban egy mást emelnék ki: egy 2001 februárjában a Bari ellen szerzett gólt.

Bár maga a találat kifejezetten szép volt, nem emiatt választottam ezt a pillanatot. A jelentőségét ugyanis az adja, hogy mikor, milyen körülmények között született. Ennek felidézéséig pedig vissza kell mennünk 1998 november 8-ig: Alex ekkor szenvedte el a pályafutását is veszélyeztető sérülést Udinében. Az elmúlt pár év meseszerűen alakult a számára: Baggiot kiszorítva a Juventus legjobbjává vált, és mind a bajnokságban, mind a BL-ben szórta a gólokat. Bár a válogatottban nem jöttek össze a dolgai, hiszen mind az 1996-os EB-n, mind az 1998-as VB-n csak mellékszereplő volt, a klubjában nyújtott teljesítményére nem lehetett panasz. 1998 őszén a Juve vezette a bajnokságot, és Udinében is 2-0-ás előnyt szerzett. Bár Bachini szépített, úgy tűnt, a Juve győzelme nem forog veszélyben. Aztán Del Piero egy lövés közben ütközött a blokkolni akaró Zanchival, és keresztszalag szakadást szenvedett - ennél súlyosabb sérülés nem nagyon érhet futballistát. A meccs végül egy 93. percben szerzett egyenlítő góllal 2-2 lett, de ez szinte senkit nem érdekelt. A lényeg az volt, hogy mi lesz Del Pieroval. Kiderült, hogy az idényt ki kell hagynia - bár a klub azzal számolt, hogy ha a Juve bejut a barcelonai BL döntőbe, akkor ott már esetleg megkockáztatják a játékát. Nem jutottunk be, a Manchester ellen kiestünk az elődöntőben, így Alex hivatalosan csak 1999 augusztusában tért vissza. (A Juve pedig összezuhanva a sérülése után csak 6. lett, így csupán az Intertotó kupában indulhatott a következő évben.).

A sérülése után Alex nem volt ugyanaz, aki előtte: az 1999-2000-es idénye kifejezetten gyengén sikerült, amit tetézett az EB döntőben elkövetett két nagy hibája is. A kudarcok, a kritikák nagyon megviselték őt. Ráadásul ebben az időszakban az olasz sajtó azzal is megvádolta, hogy homoszexuális, mivel más futballistákkal ellentétben nem váltogatta a barátnőit, és a magánéletét kifejezetten óvta a nyilvánosság elől. A közismerten lelkizős Del Piero görcsösen igyekezett bizonyítani, és a legfontosabb támasza az édesapja, Gino volt, aki mindig is fontos szerepet töltött be az életében, és mindent megtett azért, hogy a fiából sikeres futballista váljon.

2001 telén azonban Gino Del Piero hosszú betegség után elhunyt, ami - érthető módon - teljesen összetörte Alexet. Sokan attól tartottak, hogy az egyébként is rossz periódusban lévő Del Pierot véglegesen padlóra küldik a történtek. Édesapját február 13-án temették el, és azon a hétvégén - mindössze négy nappal a temetés után - a Carlo Ancelotti vezette Juventus Bariban játszott.

Del Piero a cserepadon kapott helyet, és a 63. percben, gól nélküli állásnál lépett pályára Darko Kovacsevics helyén. Az első labdaérintései nem sikerültek jól, úgy tűnt, édesapja elvesztése után még korai volt a pályára lépése. Aztán egy csapásra minden megváltozott, mert ez történt:

 

 

Del Piero ezzel a góllal eldöntötte a meccset, a benne felszabaduló öröm, fájdalom pedig a TV képernyőkön keresztül is megrázó volt. Del Piero később ezt nevezte élete egyik legfontosabb góljának:

"Édesapám halála természetesen rendkívül megviselt, és a mai napig fáj az elvesztése. Ugyanakkor ez a tragikus esemény visszaadott engem a futballnak: rengeteget tanultam az életről, felnőtté tett, és felnyitotta a szemem az igazán fontos dolgokkal kapcsolatban."

A következő bajnokságtól kezdve pedig a visszatérő Lippi vezetésével Del Piero újra a Juventus vezéregyénisége volt, és az maradt a mai napig. Szinte az összes rekordot megdöntötte időközben, megjárta a poklot (a kizárást és a másodosztályt), és a mennyországot (világbajnok lett Németországban). És sokak számára a mai napig ő Signore Juventus.

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr748240138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

275991 2012.05.24. 10:46:10

Első emlékem, amikor a Bravo Sport 1998-as VB különszámának végén, ki lehetett vágni képeslapokat, amin focisták pózoltak. Akkor találkoztam először a nevével, mikor egy Adidas(sípszó) cipőt rág. Néztem, ki ez a barom. Azon a VB-n, még Ronaldoért izgultam, utána válltottam a Del Piero-Zidane párosra és lettem Juve szurkoló, illetve (mivel előbbit jobban szeretem) olasz-drukker. Azóta csak is Del Piero, számomra akedvenc gólja mindig is a Real elleni elődöntőben lőtt, ahogyan az akkori talán egyik legjobb jobbszélső Salgado és a mindig magabiztos Hierro kettőst, két csellel a padlóra küldte és belőtte a másodikat! Alex!

346588 2012.05.24. 11:11:47

Nagyon király cikk, még ilyet. Lehet, hogy én éltem a föld egy elfelejtett és technikai haladásoktól mentes bugyrában, de 98-ban (sőt igazából még 2001-ben sem) az olasz bajnokság olyan volt számomra, mint mostanság kb. a dél amerikai bajnokságok. Néha néha hallasz róla ha valami nagy dolog történik, hogy ki nyeri a bajnokságot, de igazából rendszeres követésre nincs lehetőség. Persze kicsit sántít a dolog, mert livestream akkoriban még nemigen volt, meg az időzóna sem más, de azért értitek. Akkoriban a Juventust akkor láttam ha Knézyék ezt a meccset választották közvetíteni az mtv-n. Sándort meg persze az ember látta a válogatottban is. Élőben először meg itt láttam: http://www.youtube.com/watch?v=PFw6sWgWv3k

345214 2012.05.24. 11:59:29

[Vinovo](#836043): 2000/2001-es idényt már tutira adta a sport1! Mikor újultak meg a gyorskommentek?

cortamelasombra 2012.05.24. 12:16:31

Nekem a legszebb Del Piero emlék mégiscsak a Reál elleni összecsapás. Anno még suliba persze minden csira reál szurkoló volt, abszolút mint most a Barsza, már akkor felfordult tőlük a gyomrom... és persze ment az emberkedés hogy igy a reál úgy a reál, Del Piero le lett sajnálva már akkor azzal hogy öreg...én meg szinte rettegtem hogy kikapunk, azóta se akartam egyetlen győzelmet/továbbjutást se ennyire görcsösen. Aztán emlékszem a gólnál amikor Casillas is jobbnak látta ha el se indul a labdára mert nem akart magából bohócot csinálni. Meg az hogy állva tapsolt neki a Bernabeu. Szerintem egy féltucat játékosnál többen nem érdemelték ki, az elmúlt 10 évben is csak ő meg Ronaldhino.

346588 2012.05.24. 12:18:47

[pityux](#836083): Valóban 2000-től adta a Sport1 a Serie A-t, de akkortájt egy egyetemi albérlet legfőbb jellemzője nem a Sport1 volt.

275991 2012.05.24. 13:22:50

2003 októbere óta követem rendszerességgel az olasz bajnokikat, akkor lett itthon kábel tv :D addig nekem is a Teletext, a SztárSport ill a Bajnokok Ligája jutott

257237 2012.05.24. 13:37:57

A Real elleni gólok mindig fantasztikusak voltak, nekem a 96-os az első emlékem, amikor a negyeddöntőben lőtt szabadrúgásgólt a blancóknak. Onnantól kezdve vasárnap délután állandó volt a Rai text, este pedig a 90 minuto.. Sok óriási gól volt, talán nekem is a Bari elleni a legfontosabb...

340119 2012.05.24. 13:54:22

Tyler, ez tökéletes választás volt.

257237 2012.05.24. 14:49:52

Illetve volt még egy nagyon fontos gól, amit a Parma-nak lőtt a sérülése után.Ez volt az első akciógól, addig büntetőket rúgott csak...Nagyon várt erre, más kérdés, hogy utána Perugiában kikaptunk a vízilabda derbin... http://www.youtube.com/watch?v=-1bUxM5cOsg

130622 2012.05.24. 15:07:42

Ha olyan szurkoló lennék, mint a mostanában gyakran hozzászóló Real hívők többsége, azt mondanám, hogy Alex azért nem igazán nagy focista, mert más csapatban nem bizonyított. Ehhez ragaszkodnak görcsösen, persze nem kifejezetten Del Pieroval kapcsolatban. Viszont mivel ekkora baromságot (remélem) soha nem ejtek ki a számon (és le sem írok), azt kell mondanom, hogy az egyetemes labdarúgás egyik legszimpatikusabb játékosát ismertem meg Del Pieroban, akinek tudását, emberségét, alázatát megfelelő szavakkal kifejezni irodalmi bravúr kategória.

301175 2012.05.24. 15:08:43

Üdv. Én, mint Milan szurkoló, egyátalán nem voltam csalódott, hogy a Juventus nyerte meg a bajnokságot, és ez nem csak azért van, mert a nyomi Inter elvette tőletek a bajnoki címeket, (amit ugye pályán vívtatok ki) vagy, a másodosztályi kaland miatt, hanem mert Del Piero egy szerethető fazon, és tudtam örülni annak, hogy így tud elbúcsúzni a csapattól bajnoki címmel. Én Maldini miatt szerettem meg a Milant, volt róla nemrég cikk is, de szerintem nektek Del Piero szintén ennyit jelent, ha nem többet. Szóval remélem, lesz úja izgalmas bajnokság jövőre is, én barátnőmnek is azt mondtam, hogy: Juventusszal izgalmas a bajnokság, anélkül nem ugyanaz. Szal gratula mindenhez és a 30. bajnoki címhez is. És remélem Del Pierót még viszontlátjuk mindeannyian.

NG 2012.05.24. 15:20:00

Ott a 3 pont a két utóbbi hsz-ra! + a cikk is ott van, én sem tudom elképzelni,hohy nem látom a Juve-ban a Kapitányt....

NG 2012.05.24. 15:20:46

[NG](#836254): hogy

346753 2012.05.24. 19:28:50

Ő miatt szerettem meg a Juventust, persze Nedvedék is közrejátszottak, de ez más volt. Az Öreg hölgy elveszített egy lovagot, de ez a lovag fogja megtanítani a kis leventéknek a lovaggá válás fontos lépéseit. :) Grazie!

szabo2323 2012.05.24. 21:08:14

Én is szeretem meg tisztelem meg imádom Alexot de egy kicsit unom már ,hogy más témátok nagyon nincs.

295377 2012.05.24. 21:21:26

Ez tényleg jó poszt, és jó választás ez a gól. Nagyon fontos gól volt neki is. Nagyon nagy sérülésből tért vissza. Azt hittem, hoghy vége a pályafutásának. Egyébként akkoriban nem nagyon néztem bajnokikat, mert nem volt hol. Sport1? Hol fogtam volna? Azt se tudtam mi az. :D Sajnos. Pedig már 96 óta nagyon szeretem Del Pierot és a csapatot. BL-ben láttam inkább őket, meg rádióban hallottam a sporthírekben. De arra emlékszem, hogy Alex sérülésének nagyobb híre volt, még az MTV-ben is volt egy összeállítás. Csak azt sajnálom, hogy a csapatot akkoriban nem nagyon láthattam játszani.

338554 2012.05.24. 21:32:11

[szabo2323](#836541): Magánvélemény. Ez a (néhány) hét neki lesz szentelve, úgyhogy addig dugó van, nem kell minden szerző sanyis posztja alá benyögnöd.

334474 2012.05.25. 09:58:19

[Vinovo](#836043): Amúgy ez nagyon így van. Emlékszem remegve vártam, melyik BL meccset közvetíti az MTV. Semmi más esélyem nem volt Juventus meccset látni. Kb teletexten szurkoltam a csapatnak. Volt valami A5 méretű focis újság(Gól talán. Már nem emlékszem.) Abban olvastam a meccsleírásokat. Még a fősulis albérleteimben se volt kábel TV. Mikor végre olyanba kerültem, akkor zártak ki minket. Azért ez nagyon más, mint most, és sztem aki újabb generációs szurkoló, el se tudja képzelni mit jelentett egy 2oldalas interjút találni Alexel valamelyik magyar újságban. Most 10 ilyet el lehet olvasni 30 mp googlezás után. Nekem legjobban a Dortmund elleni gólja maradt meg. Emlékszem 2-0nál pityeregtem szünetben, és elcsukló hangon magyaráztam fateromnak, hogy majd bejön Del Piero, ő úgy is két gólt rúg meccsenként. És lám bejött és álomgól. Kár azért a meccsért. Később visszanéztem, és sztem Muntari gólja bent volt, ezért nem adott nekünk Sanyi(a másik) tizit, és ezért nem befelé pattantak a labdák a kapufákról.

balazs91 2012.05.25. 10:55:11

@Vinovo: emlékszem, mikor az utcánkba elkezdett bejönni a kábeltv, akkor kaptunk valami 20 csatornát (BP TV, ATV és hasonló hülyeségek), és egyszer próbaüzemmódban papíron két hétre Sport1-et. Aztán valahogy elmentette a fater :) 2002-t írtunk, onnantól nekem is állandósult a Juve meccsnézés. És mekkora csapat volt Nedveddel, Trezeguet-vel, atyaég... Amúgy ezen a magyar-olaszon Mátyus bitangszarul adta el az első gól előtt a labdát :) viszont a Totti-Del Piero-Inzaghi erős hármas volt. (Vieri meg gondolom padozott)
süti beállítások módosítása