bntemp

Feltámadás a Marassiban

2012. március 12. - s4tch

Egészen szürreális, hogy az ember felkel az ágyikójából, aztán bő 24 óra múlva visszafekszik oda, csak közben kétszer repült, bérelt autó lelkét taposta ki, ült a szikrázó napsütésben a tengerparton, és megnézte a Genoa-Juventus meccset élőben. Ehhez a gyakorlatilag tökéletes naphoz Dinónak és a szintén a nyírségi haciendájáról startoló Zsoltinak pusztán az elhatározásra, nekem pedig a világ legtündéribb menyasszonyára volt szükségem, aki azzal lepett meg hajnalban, hogy öltözzek kurva gyorsan, mert megy a gépem 2 óra múlva.

24 óra alatt 1100 km földön és levegőben, egy fél csodálatos és egy fél elborzasztó Juventus a Serie A legfaszább stadionjában, Vidal a templomban, Mekkmester a hegyek tetején, és az érzés, hogy ebbe a városba még visszatérsz egyszer akkor is, ha éppen 40 ezer helyi szomjazza a véredet.

A Malév bedőlésével te, mint utas, csak nyertél. Az üres járathelyekre lecsapó Wizzair – ki tudja, talán pont a focibuzik miatt – úgy indít járatok vasárnap, hogy a 15h-kor kezdődő meccsek Észak-Olaszországban pont elérhetőek úgy, hogy a hajnali géppel elcsapatsz Bergamóba, ott bérelsz egy kocsit, és az 22.30-as budapesti járat indulása optimális esetben már újra Atalantáéknál talál. Erről az optimális esetről még lesz szó.

Kilenc célpont bőven elérhető távolságra Bergamótól

Az autóbérlés sima ügy, Dino vezetésével könnyed léptekkel közelítettünk rá a parkolóra, ahol egy még új szagú, pofás kis Fiat 500-asba pattantunk. Miután kiröhögtük magunkat azon, milyen röhejesen nézhet ki 280 kilónyi meglett férfiember egy fodrászlányoknak gyártott autóban, kifordultunk a parkolóból, és elindultunk rossz irányba. Aztán némi kavarás után a jó irányba. Aztán egy elbaszott lejáró után újra Svájc felé vettük az irányt, míg végül rátaláltunk a helyes ösvényre.

Az együtt töltött csaknem 20 óra alatt cirka öt mondat hangzott el, ami nem a Juventusról szólt, ezek között volt például az a rövid kitérő, amikor Zsolti közölte, Genova biztosan szép város, úgyhogy menni kéne egyet várost nézni, ha már ilyen korán célba csapunk. Dino azzal durungolta le szabolcsi oligarchát, hogy ő is szívesen néz szép épületeket, de amikor meccsre menetel van, nem tud egy szép templom látványában elmerülni, mert a pulpituson is Vidalt véli látni. Aztán amikor megérkeztünk Genovába, gyorsan közölték is velünk, hogy ha egy mód van rá, talpig Juventusba öltözve ne nagyon mászkáljunk a városban, mert sem a kórházak, sem a temetők nem olyan szépek, hogy érdemes legyen megnézni őket.

A Genovába vezető cca 200 km elég laza, kivéve az utolsó 40-50-es etapot, ahol a _hajtű jobbra, hajtű balra kottát követi az út, de a megérkezés bőven kárpótol ezért. Genova egyszerűen hihetetlen, nincs az a fénykép, ami visszaadja a tengerpartról meredeken felívelő hegyoldalba épült város látványát. Csak annyit mondunk, aki teheti, mindenképpen menjen el, és nézze meg személyesen (minél kevesebb Juventus felirattal a ruházatán). Alig 6 órával az ébredés után egy tengerparti szálloda bárja előtt ültünk a szikrázó napsütésben, egy szál rövid ujjú pólóban, és vártuk, hogy a kikötő elkerített parkolójába megérkezzenek a Juventus-szurkolók.

A szurkolók elszeparálását úgy oldják meg, hogy minden torinói járműnek ebbe a parkolóba kell érkeznie, innen buszokkal viszik a Marassihoz a szurkolókat. Mi roppant okosan nem álltunk be a parkolóba, hanem mellette fogtunk pozíciót, mert rövid számolgatás után arra jutottunk, visszafelé ki kell taposnunk a hűtőrácsot szegény fodrászlánykocsiból, hogy elcsípjük a kocsileadás határidejét, és a repülőt is. Ebbe nem fér bele az olaszos tempóban történő távozás, ez előre látszott.

Szívet melengető nóta a genovai anyukákról

A Marassi pont olyan gyönyörű, mint amilyennek a tévéből látod. Fantasztikus a hangulata, főleg olyankor, amikor tele van. A parkolóban – idén már nem először – összefutottunk a Juventus Club Hungary népes kontingensével, velük néztük végig a gyorsan megtelő vendégszektorból, ahogy egyre több piros-kék emberke vesz körbe minket a stadionban. Bennük egy közös volt: mindenki a vendégszektor felé fordulva mutogatta a masszív lófaszokat, és ez a következő három órában egyetlen percre sem változott. Ez nem is csoda, hiszen számukra igen kevés örömforrást biztosított, ami a pályán történt.

Tartottunk ettől a meccstől, nemcsak a foghíjas csapat, hanem a Juve formája miatt is, és bár úgy indult, hogy a 20. másodpercben szívrohamot kaptunk Buffon iszonyatos bravúrjánál, csak félig lett igazunk. Azért félig, mert a Juventus fele akkorát játszott, mint cirka novemberben utoljára. Pirlo fenomenális volt, elképesztő mennyiséget rohangált össze, labdát szerzett, passzolt, lőtt, vasalt, mosogatott, kivitte a kutyát és még az sem szegte kedvét, hogy néhány ügyefogyott pancser elrontotta a játékát. Ha csak a karmesteren múlt volna, úgy megszórjuk a Genoát, hogy a második félidőre ki sem mernek jönni. Vucsinics az első félidőben konkrétan egy istenség volt, minden csele bejött, szórta a tökéletes passzokat, de sajnos rá is állt, ami Pirlóra: a többiek miatt kevés haszna volt briliáns játékának. De Ceglie hozta, amit mostanában szokott (hiba nélkül), Caceres a védelem közepén is közel tökéletest nyújtott, és még Giaccherini is igyekezett, de még ez sem volt elég.

Hiába volt a bal oldalunk hibátlan, a másik szél kétségbeejtően gyenge volt. Lichtsteiner nemcsak elfáradt, de már egy átlagos teljesítmény sem jön ki belőle, Marchisio pedig úgy csalta a játékot gyakorlatilag az egész meccsen, hogy rossz volt nézni. A csatároké külön történet, Pepe az első félidőben úgy felidegesített minket, hogy még a terjengő hasisfelhőben is volt kedvünk percenként rágyújtani, Matri pedig úgy játszott, mintha tilos lett volna jó döntést hoznia a genovai kapu előtt. Iszonyú idegesítő volt nézni, ahogy a Juventus a kapujához préseli a Genoát, de hol egy rossz döntés, hol Frey parádéja, hol egy elmaradt büntető, hol a kapufa mentette meg őket a góltól. Aztán amikor az sem, akkor jött a bíró, és lefújta Pepe szabályos gólját (amit oda lőtt az orrunk elé).

Valójában a bosszúság csak rövid ideig tartott. Egy agyonnyert meccsen újra döntetlent játszottunk, viszont legalább agyonnyertük előtte, és ez sokkal fontosabb, mint a Genovában hagyott két pont. Újra láttunk egy erős, magabiztos Juventust, ahol sok jó egyéni teljesítmény volt, bátran és határozottan játszottunk, szó sem volt a korábban látott, enervált labdatoszogatásról. Sajnos nincs csatárunk, olyan legalábbis nincs, aki gólt is lőne. Del Piero semmit nem tudott hozzátenni, Borriello detto, bár ezen már senki nem lepődött meg, és azt is láthattuk, Elia miért nem játszik soha. Igen, talán igazságtalanok vagyunk, mert 20 perc alatt világot váltani nem egyszerű feladat, de igazából azért merünk ítélkezni, mert egyetlen percre sem láttuk rajta, hogy át akarja harapni az összes genovai torkot a bizonyítási vágytól. Meg azért, mert szarul játszott.

Persze, hogy bosszantó egy pontot szerezni egy ilyen meccs után, de óva intenénk mindenkit attól, hogy azzal foglalkozzon, most éppen hány ponttal lépett meg a Milan. Nem ez számít, hanem az, amit a pályán mutatott a csapat, mert ebből kell újra felépíteni az őszi önmagunkat. Ha pedig ez sikerül, majd foglalkozhatunk azzal, mire lesz elég. Komoly sorozat előtt állunk, sorban jönnek a durva meccsek, de ha a Marassiban látott játékot hozzuk, senkitől nincs félnivalónk. És ha közben becsúszik egy vereség, azt is leszarjuk, mert ahogy már mondtuk, nem biztos, hogy az nagyobb teher lenne, mint amekkora most a veretlenség.

A lefújás után egy órát aszaltak minket a stadionban (ahol egy kbszt büfé nem volt a vendégszektornál), aztán majdnem egy másikat a buszokon, mire a konvoj elindult a zárt parkoló felé. Hét óra volt, mire felnyerített mind a 30 ló az 500-as motorházteteje alatt, azaz maradt két és fél óránk a kocsi leadásáig, és pár perc híján három óra a reptéri kapuzárásig. Egy rövid megálló után _jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon, és irány Bergamo. Mire megnyugodtunk volna, hogy nagyjából időben vagyunk, Milánó előtt jött a szokásos: torlódás a fizetőkapunál. Az itt elvesztett bő fél órát még megfejeltük egy elcseszett lejáróval, így a kétségbeesetten tiltakozó Fiat halálsikolyaitól kísérve döngettük végig a Bergamóig hátralevő 40 km-t. A leadási határidő előtt négy perccel hajítottuk be a kulcsot a kölcsönző pultjába, vetkőzés-öltözés a beléptetésnél, és három perccel a kapuzárás előtt, lihegve befutottunk a 15-ös kapuhoz. Férfimunka.

Ha kedvet kaptál egy hasonló túrához, szerintünk először vedd fel a kapcsolatot a JCH-val, akik olyanok, mint Pirlo: ott vannak minden kilométerkőnél. Ha viszont kényelmesebb vagy, és nem akarsz rengeteget inni egy buszos utazás alatt (megértjük azt is, ha igen), íme a költségvetése egy gyors, kényelmes és egy bő nap alatt letudható utazásnak. Ha időben veszel repjegyet, 15 ezer környékén megúszod Bergamót oda-vissza. A kocsibérlés 10 rongy, az üzemanyag és a matricák 20,000 körül lesznek (a fenti térképen láthatod, hogy mi azért relatíve sokat mentünk), a meccsjegy 35 euró, ha éppen nem bajba kerültél, és egy magyar véglénytől akarsz venni, mert ő kegyetlenül le fog húzni („80 euró. Nincs annyi? Nem baj, akkor adj 60-at.”)

Ennél lényegesen olcsóbb, ha beruházol egy olyan menyasszonyra, mint az enyém, aki a háttérben ügyeskedve úgy intézett el mindent, hogy amikor fél négykor kirúgott az ágyból, azt hittem, ég a ház, eszembe sem jutott, hogy aznap még Juve-meccsre megyek.

Még néhány kép, meg apróság az útról

A tumultus azért lett, mert felbukkant a közvetítőkocsinál Zuliani

Izi like a sunday mornin'

A jobb felső sarokban a tökéletes Chewbacca: torinói Genoa klub

Mekkmester a hegytetőn

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

338678 2012.03.12. 12:52:57

Kera :) Legközelebb idegenben nézem a fiúkat, bár a múlt heti hazai is hatalmas élmény volt :)

338159 2012.03.12. 12:55:41

Megyünk, mindenhol ott vagyunk/leszünk :) Következő túra az csúnyák ellen két hét múlva 100 fővel. Forza! :)

338159 2012.03.12. 12:59:16

Azért élőben megszépülnek a dolgok, azt tudja mindenki, aki volt már :) De valóban jobban játszottunk sokkal, csak hát az az év eleji szerencse már nincs velünk, most már a tudás kéne, meg egy klasszis befejező.

kilopo 2012.03.12. 13:31:41

benito mostanában be van szívva. eddig tőle csak olyat olvastam, hogy minden szar, mind meghalunk, most pedig minden szép :D

334309 2012.03.12. 13:32:53

[kilopo](#744091): minden szép, de úgyis meghalunk mind

283131 2012.03.12. 13:37:25

Vártam már nagyon a bejegyzést, ezek az útleírások nagyon életszerűen adják vissza az élményt! A meccsről csak annyit, hogy közelebb állt a Juve a győzelemhez egy fél mákszemnyit, de igazságos a döntetlen, mint ahogy Pepe góljának nem megadása is les miatt!

juvebt 2012.03.12. 14:19:11

[Rober7](#744098): ne haragudj, de a fotók alapján, hogy mondhatsz ekkora baromságot. Már az ismétlésnél is gyanús volt, csak ezt a nagyon független riporter nem akarta észrevenni. Hogy az eredményt hogy ítéled meg az a te dolgod.

kdavid86 2012.03.12. 14:21:15

Úgy látom Rober7 kapott Benitotól abból az ütős anyagból....énis énis énis :D

341666 2012.03.12. 14:27:16

Grat a poszthoz Benito, nekem nagyon átjött ez az utazás. Conte helyében Matri formája miatt megpróbáltam volna Q-t, arról már nem is beszélve, hogy a derék Capitanotok eléggé el van jegelve a padon, pedig biztos vagyok benne, hogy sokkal többet hozzá tudna tenni a játékhoz mint Boriello...ja, és ha juventino lennék, biztos h elég intenzíven csuklott volna miattam Elia anyukája, mert annyira akarás volt benne mint egy kalap szarban. Forza Milan!

341788 2012.03.12. 14:34:46

Igenjó cikk! És egyetértek: nem nyertünk, de végre jó volt a játék, és ez a lényeg. Illik erre a meccsre a kedvenc idézetem: "Lehet rosszul játszani, de lélektelenül soha! Van úgy hogy az embernek rossz napja van és a pályán semminem sikerül. Nem számít, a lényeg az, hogy lássák rajtad az emberek, hogy megszakadsz a klubbért, a szurkolókért és akkor a vereség is megvan bocsátva. Ilyen egyszerű!"

283131 2012.03.12. 14:42:06

[juvebt](#744132): Én még mindig azt állítom, hogy befújható les volt... A posztban viszont nincs kép róla szerintem. Tettem ide egyet: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=370883529609272&set=a.205260609504899.53102.205239419507018&type=1&theater

337644 2012.03.12. 14:47:16

fél mákszemnyit??? 3kapufa töménytelen helyzet és néhány Genova próbálkozás...sztem ekkora fölényben rég nem játszottunk ..ez pontozással is K.O.lett volna:D

340119 2012.03.12. 15:31:56

A remek élménybeszámolóért külön köszönet a leendő nejednek is. Egyébként nyugodtan valld be, hogy Darti az. :D Végre jók voltunk csak nem volt szerencsénk. Ehhhh.

Geronimo 2012.03.12. 15:50:33

[Rober7](#744163): Köszönjük a képet! A kamera nincs egy vonalban a játékosokkal,úgyhogy ez 0! :)

Geronimo 2012.03.12. 15:50:36

loko 2012.03.12. 16:05:34

[Rober7](#744163): Fejezd már be kérlek! Minden olasz sportlap megírta, hogy nem volt les. Geronimo pedig megadta a választ a fotódra.

335318 2012.03.12. 16:07:14

Az a felfestés, amit 16-os vonalnak hívnak jól mutatja!

283131 2012.03.12. 16:11:31

[loko](#744242): Nem hiszem hogy bármit is elkezdtem volna. Én csak megírtam a véleményem, amit szerintem lehet, még akkor is ha nem egyezik a tiétekkel. Sajnálom, ha több olvasónak ez bántotta a szemét, nem volt szándékomban vérnyomást emelni, a képet is ha zavar pillanatok alatt leveszem, a lényegen egyébként sem változtat.

283131 2012.03.12. 16:15:05

[mrdel](#744245): De! A 16-os az jól mutatja...

Majki 2012.03.12. 18:38:45

Köszi Benito a beszámolót! Nem volt les, de basszus, annyi helyzetet kihagytunk, hogy 7-1-re kellett volna nyernünk.

337276 2012.03.12. 19:25:08

Ha viccnek szántátok, annak nagyon gyenge. Amúgy meg respekt!

295377 2012.03.12. 22:46:58

Nagyon jó beszámoló. A les nem volt les, És szerintem Vucinicet a kemény 4 gólja miatt ne emeljük az egekig! Jó volt, de ha akkora császár lenne, mint amilyennek le van festve mert 2 hónap után volt egy jó meccse, akkor lőtt volna egy gólt, ha már a többiek képtelenek. Ha akkora isten lenne eldöntené a meccseinket, és nem lenne ennyi döntetlenünk. Most jó volt szerintem is, de nyáron felőlem mehet. Csatárnak lett idehozva. Vele se vagyunk kisegítve, pláne ha belegondolunk kik helyett jött! Matri ma sz.r volt. De pl a Chievo ellen pl 3 gólpaszt is kaphatott volna Mirkótól, és akkor senki nem szólna rá semmit. Szerintem nem Matri van rossz formában. Egyszerűen nem kap labdákat, és sokat jön visszafele. Del Piero nem rossz még mindig, de sajna sokat forgolódik, és sajna max 20-30 percekre szabad betenni. Elia meg bemutatta miért nem játszik. Az egy dolog, hogy meccshiányos, de hogy ennyire ne is akarjon játszani! Ha legalább egy kis akarást látott volna rajta az ember! Mostmár legalább mindenki megkapta a választ Contetól, hogy miért nem játszatja, és miért a "kis kedvencei" játszanak. Kb. Krasic többet csinált volna, mint ő!

295377 2012.03.12. 22:51:57

Ja és összességében tetszett a meccs, mindenki végre jó volt, és a védelmet féltette mindenki. Én hittem benne, hogy Conte megoldja. Conte végre az az edző, akiről elhiszem, hogy ha valamelyik csapatrésznél gond van, ki tud találni valamit. Sajnos egyedül a csatároknál nem tud mit csinálni, mert sajnos egyik öreg, másik kettő gólképtelen, a harmadiknak meg osztogatni kéne a lasztikat, mert anélkül nem megy neki. Így meg nem egyszerű. A Fiort meg megverjük érzem! És remélem jól! Kikapni tuti nem fogunk!

258133 2012.03.13. 07:41:13

Faszább a stadio, mint a miénk???

286390 2012.03.13. 08:22:49

[gyimi10](#744799): Bence véleménye ez, szerintem a torinói jobb, mindenesetre hangulatos - lehetne. Nem tudom, hogy a Genoa-tábor máskor is ilyen kiherélt e, most - talán azért, mert többnyire csak védekeztek - érezhetően visszafogottak voltak. Bár ez nem egy megfelelési verseny, de én tőlük azért többet vártam.

juvebt 2012.03.13. 08:34:35

[babo410](#744584): Vucinicet senki nem emelte ez égbe(ez nem az a fórum). Nem Vucinic képességeivel van a baj, az lenne a jó ha Ő lenne az alap. A jelenlegi kezdőben rajta kívül (sajnos) senki nem tud(vagy Conte leharapja érte a fejét) megcsinálni egynél több cselt. Vucinicnek talán a legjobb juvés meccse volt. Ha őt elküldöd max 2-3 maradnak a kertbe a következő idénybe, már ha mindenkivel ilyen szigorú vagy. Elia pedig semmit nem bizonyított be, se azt, se az ellenkezőjét. Dp-nél sem azért dadogott a labda mert nem tudja lekezelni egyszerűen nincs a lábukban meccs. Ezt nem tudja pótolni semmilyen edzésmunka. Elia eddig játszott a serie A-ban kb 80 percet összesen 4(ebből kétszer kifejezetten jól mozgott) alkalommal, útóljára decemberben 10 percet. Ha Conte egy kicsit forgatta volna a játékosokat akkor most sokkal életképesebb cseréink lehetnének. Nagyon kevés olyan játékos van aki ilyen előzmények után el tudna kápráztatni, és ez legkevésbé sem a képességen múlik. De ha szentírásnak tekinted Conte minden egyes szavát, akkor olvasd vissza a nyilatkozatait Eliaról.

futballsznob 2012.03.13. 09:00:09

Aki bajnok, az szar játékkal is nyer, ezt a Juvét viszont az jellemzi, hogy jó játékkal is gyakran leikszel. (Meg szar játékkal is.) De nem is a bajnoki címre hajtanak, hanem az ezüstre, ez teljesen nyilvánvaló, legalábbis szerintünk: http://futballsznob.blog.hu/2012/03/12/szemfenyvesztes_9