bntemp

bntemp

Önző emberek tizenegyespárbaja

2011. december 08. - s4tch

Még mielőtt nagyon elkényelmesedtem volna, benito kedd délután megfenyegetett, hogyha nem írok egy múltidézőt a Juventus-Bologna kupameccs előtt, akkor annak komoly következményei lesznek. Hiszen a dolgok törékenyek, mint tudjuk. Nekiültem tehát, hogy összeállítsak egy visszatekintést. Csak olyan Juve-Bolognákat választottam ki, amelyeket az Olasz Kupa történelme során rendeztek: az elsőt és a legutóbbit. Kezdjük el az időutazást 1958-tól, hogy aztán eljussunk 1999-ig.

Még mielőtt nagyon elkényelmesedtem volna, benito kedd délután megfenyegetett, hogyha nem írok egy múltidézőt a Juventus-Bologna kupameccs előtt, akkor annak komoly következményei lesznek. Hiszen a dolgok törékenyek, mint tudjuk. Nekiültem tehát, hogy összeállítsak egy visszatekintést. Csak olyan Juve-Bolognákat választottam ki, amelyeket az Olasz Kupa történelme során rendeztek: az elsőt és a legutóbbit. Kezdjük el az időutazást 1958-tól, hogy aztán eljussunk 1999-ig.

Dráma, rögtön elsőre

A két csapat 1958. október 15-én találkozott először a kupában: a bronzéremért (igen, ekkor még volt ilyen) játszottak egymás ellen Torinóban.  A Juve 0-2-ről kapaszkodott fel 2-2-re, hogy a hosszabbításban aztán megszerezze a vezetést, majd végül a Bologna egyenlítsen. A 3-3-as végeredmény tizenegyesrúgásokra kötelezte a csapatokat: akkoriban ezek a párharcok még nagyon különböztek a mostaniaktól, hiszen például egy-egy együttesből akár ugyanaz a játékos is lőhette az összes büntetőt. Bizony! A Juventusból Sivori egyet kihagyott, hármat belőtt, Voltolina pedig értékesítette a sajátját. A Bolognából Bodi lőtt ötöt, ebből csak egyet hagyott ki: a büntetőpárbaj 4-4-re végződött, hiszen az akkori szabályok szerint csak öt-öt tizenegyest lehetett elvégezni. A győztes kilétéről pedig egy egyszerű „fej vagy írás” döntött, ebben az esetben a Bologna volt a szerencsés. Így a bronzérem a vendégeké lett.

Gyötrelmes időszak

Az 1998-1999-es szezon fájdalmasan alakult a Juventus számára: novemberben kidőlt Del Piero, a csapat pedig megindult a lejtőn. Sérülések tizedelték a keretet, és a hosszú, sikeres esztendők után egyébként is törvényszerű a visszaesés. Ez a hanyatlás Lippi állásába került, de 1999. január 13-án még ő ült a kispadon, amikor a Juve a kupa negyeddöntőjének első mérkőzésén fogadta a Bolognát. A Juventus hiába játszott jobban és szerzett vezetést Perrotta góljával, a vendégek fordítottak, úgy, hogy a győztes góljukat a 95. percben szerezték, 11-esből. A vereség gyors cselekvésre ösztönözte a teljesen kilúgozott csatársorral rendelkező Juventust, hiszen a vezetők másnap reggel bejelentették, hogy az Espanyoltól leigazolták az argentin Esnaidert. Addig két lehetőség állt még a Juve előtt: vagy Hakan Sükür, vagy a perugiai Rapaić.

Állt a bál a klubnál, mindenki összeveszett mindenkivel, Gianni Agnelli keményen bírálta a játékosokat, és Lippi is bejelentette, hogy idény végén távozik – aztán már idény közben megtette.

A két hét múlva rendezett visszavágón már a napokkal korábban leigazolt Henry is pályára lépett. A Juventus mindent megtett, és győzött is, de csak 1-0-ra, így a gyenge bajnoki szereplés miatt fontosnak tartott kupából kiesett a csapat. A gól azonban pazar volt, Davids egy fantasztikus lövéssel vette be Antonioli kapuját.

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr548239842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

339362 2011.12.08. 10:29:08

ma 2-0-ra nyerünk.

342564 2011.12.08. 13:50:09

Minek visszatekinteni a múltba?Egyébként kinek írjátok ezt a régiséget?Tudtommal 20 évesnél idősebbek nem járnak ide.Engem kivéve(30).Öreg rókák meg biztos hogy nemlépnek fel ide az iskolások közé.

317547 2011.12.08. 14:30:52

egykét pozitiv gyorskommentet is betehettetek volna:D

339535 2011.12.08. 16:17:21

[future2014](#625229): Honnan gondolod, hogy nem járnak a Népsportra 20 évesnél idősebbek? Sőt, szerintem a legnagyobb réteg 20-30 év közötti, kiindulva például magamból (22). Én például azért szertem elolvasni az ilyen múltidézős cikkeket, mert koromból kiindulva nem élhettem át őket és egyébként is érdekel, hogy hogyan fejlődött a calcio.

Vialli 2011.12.08. 16:19:09

[future2014](#625229): való igaz engem sem nagyon érdekel, hogy mi volt 50 évvel ezelőtt egy juve bologna kupameccsen,...persze nosztalgiával tekintek vissza a múltba és egy egy mérkőzés örök emlék, amire szívesen emlékszek vissza mindíg, de dinovercotti ezen cikkeit én sem szoktam elolvasni... bocsi, de nem érdekel.

339535 2011.12.08. 16:19:12

Rakjatok már be egy "Buzi szóismétlés" gyorskommentet is a magamfajta barmoknak. :D

forzaalex 2011.12.08. 17:13:49

Engem minden érdekel, ami a focival, és főleg ami a Juvéval kapcsolatos. Ha nem tetszik a cím, ne nyisd meg. Én meg továbbra is várom a buzisabbnál buzisabb cikkeket dino! :D

342564 2011.12.08. 18:03:38

[forzaalex](#625487): Ezt meg most mire mondod hogy "továbbra is várom a buzisabbnál buzisabb cikkeket dino".Miért neked tetszik hogy buziskodnak a juve blogon?Ezt most nemértem haver.Adhatok egy két buzikról szóló blogot.De az én szememben az ilyenek undorítóak akik ilyenekre vágynak.Fúúúúúúúúúúúúúj:(

339140 2011.12.08. 18:12:55

Tényleg gonosz dolog a múltról írni ám! Ha egy jó érzésű valaki elolvassa az intert is érintő cikkjeidet (pl calciopoli), már biztos nem fog az internek szurkolni. Ez meg szélsőséges, és diszkriminatív dolog. Meg a tegnapi meccs elemzése is felesleges, hisz az már a múlt. Tekintsünk a jövőbe.

forzaalex 2011.12.08. 20:46:31

[future2014](#625553): Nem mondtam h buzis dolgokra vágyok, de bizony azok a cikkek hemzsegnek a poénoktól, ha te nem tudod ezeket értékelni, vagy nem érted a vicceket, hát sajnálom.
süti beállítások módosítása