bntemp

bntemp

Egy világjáró Torinóban

2010. november 05. - s4tch

Amikor a világbajnokságon Buffont a Paraguay elleni meccs szünetében le kellett cserélni, és egyértelmű volt, hogy műtétre lesz szüksége, azonnal felvetődött a kérdés, hogy kihelyettesítse őt az elkövetkezendő hónapokban? Bár amikor be kellett ugrania, Alex Manninger kiváló teljesítményt nyújtott az elmúlt két évben, Marottáék mégis úgy döntöttek, hogy a biztonsághoz még egy azonnal bevethető kapusra van szükség. Így került Torinóba Marco Storari, aki tavasszal főszerepet vállalt abban, hogy a Sampdoria kivívta a BL selejtezős szereplés jogát.

A 33 éves kapus eddigi pályafutása alatt – a Juventusszal együtt – 12 klubban szerepelt, azaz igazi világjáróról beszélünk. Továbblapozva a vele készített interjúban némiképp a bulvárt is érintve ismerhetjük meg Marcot, aki persze megteszi a szinte kötelező tiszteletköröket is Buffonnal és a klubbal kapcsolatban (és persze ezért szeretjük).

Amikor a világbajnokságon Buffont a Paraguay elleni meccs szünetében le kellett cserélni, és egyértelmű volt, hogy műtétre lesz szüksége, azonnal felvetődött a kérdés, hogy kihelyettesítse őt az elkövetkezendő hónapokban? Bár amikor be kellett ugrania, Alex Manninger kiváló teljesítményt nyújtott az elmúlt két évben, Marottáék mégis úgy döntöttek, hogy a biztonsághoz még egy azonnal bevethető kapusra van szükség. Így került Torinóba Marco Storari, aki tavasszal főszerepet vállalt abban, hogy a Sampdoria kivívta a BL selejtezős szereplés jogát.

A 33 éves kapus eddigi pályafutása alatt – a Juventusszal együtt – 12 klubban szerepelt, azaz igazi világjáróról beszélünk. Továbblapozva a vele készített interjúban némiképp a bulvárt is érintve ismerhetjük meg Marcot, aki persze megteszi a szinte kötelező tiszteletköröket is Buffonnal és a klubbal kapcsolatban (és persze ezért szeretjük).

„Nem kevés a 12 csapat, de pályafutásom nagy részében nem sokszor váltottam csapatot, igazából a Milanba szerződésem változtatta ezt meg. Mivel nem kaptam túl sok lehetőséget, és játszani akartam, ezért rendszeresen kölcsönadtak. Tavaly ugyan kezdőjátékos voltam a szezon elején, de egy sérülés miatt kikerültem a csapatból – ezért kerültem Genovába. A Milanban igen erős vetélytársaim voltak, így bár amikor lehetőséget kaptam, nem ment rosszul a játék, egy-egy sérülés után nehéz volt visszakerülni a kezdőbe. 33 évesen rengeteg tapasztalattal a birtokomban érkeztem a Juvéhoz: sok edzővel és játékossal dolgoztam már együtt, ami szerintem előnyömre vált.

Ha külföldi lennél, talán több bizalmat kaptál volna Milánóban…

„Ha külföldi lennék, talán még válogatott is lehettem volna. Bár a sérülések és kerettagság-lemondások miatt így is volt, hogy közel kerültem ehhez: 2005-ben Lippi Szlovénia ellen harmadik számú kapusként számított rám. Aztán szó volt arról, hogy augusztusban esetleg Prandelli számítana rám, de végül inkább a fiatalokra voksolt. Személy szerint úgy gondolom, hogy a kapusposzton elengedhetetlen a tapasztalat, főleg, hogy nem nagyon látok igazi klasszisokat a feltörekvő generációban. Buffon mögött számos hasonló képességű játékos van a sorban, akik között az aktuális formának kellene dönteni.”

Azaz úgy látod, hogy Buffonnak nincsenek megfelelő színvonalú utódjelöltjei a válogatottban?

„Olaszországnak mindig is nagyszerű kapusai voltak, sőt, én úgy gondolom, hogy a mi kapusiskolánk a legjobb a világon. Buffon kiemelkedően a legjobb, ez nem is kérdéses, de ez nem jelenti azt, hogy a többiek rosszak lennének.”

Nem tartasz attól, hogy hasonlóan jársz, mint a Milanban? Manninger és persze Buffon még erősebb konkurenciát jelentenek, mint Dida és Abbiati Milánóban.

„Nyilván tisztában vagyok ezzel, de hogyan mondhattam volna nemet a Juve ajánlatára? 3 évre írtam alá, de egyelőre a mának élek, nem törődik azzal, mi lesz pár hónap múlva. Delneri bízik bennem, de ha Buffon játékra kész, akkor természetes, hogy ő lesz az első számú kapus.”

Új klub, új frizura? Az első edzőmeccseden sokan nem ismertek meg, és azt hitték, sérült vagy.

„Semmi különösre nem kell gondolni, csupán arról van szó, hogy a hosszú haj nem volt kényelmes a nyári melegben. Így aztán amikor a Varesevel játszottunk, felkerestem az ottani ismerős fodrászt, és levágattam. Elsőre kicsit furcsa volt, mert még soha nem volt ilyen rövid a hajam, de gyorsan megbarátkoztam vele.”

Ilyen volt...

...ilyen lett


Ki gyakorolta rád a legnagyobb hatást, amikor Torinóba szerződtél?

„Nos, tudni kell, hogy én is a kemény munkában hiszek, de Alex Manninger még rajtam is túltesz – igazi mániákus. Ez nagyon tetszik benne. Nem tudom, talán azért ilyen, mert osztrák.”

Egyetértesz azzal, hogy talán a reflexeid jelentik a legnagyobb erősséged?

„Igen, én is így látom, de ebben nagy része van annak, hogy igyekszem „olvasni a játékot”. A mai felgyorsult játékban nélkülözhetetlen, hogy egy kapus használja a fejét, és igyekezzen felkészülni minden eshetőségre – ez megkönnyíti, hogy reagálni is tudjon rájuk.”

Bár új klubba igazoltál, ismerősökkel is találkoztál Torinóban, hiszen a Sampdoriában játszva már együtt dolgoztál Delnerivel és Marottával.

„Így van, és mindkettejükkel jó a kapcsolatom. A mester nyíltan megmondja mindenkinek a véleményét, ami elengedhetetlen egy csapat sikeres irányításához. Mivel egyszerre csak 11 futballista lehet kezdő, ezért mindig lesz olyan, aki elégedetlen a helyzetével, de Delneri tudja kezelni az ilyesmit. Marotta pedig egy olyan klubmodellt alakított ki Genovában, ami semmiben nem különbözött például attól, amit Milánóban láttam.”

Meddig juthat el az idei csapat? A tavalyi kudarcos év után mindenki előrelépést vár.

„Szerintem minden fronton, a Serie A-ban, illetve a hazai és nemzetközi kupában is versenyképesek leszünk. A szurkolók mindig győzelmet várnak tőlünk, és minden meg is kell azért tennünk, hogy megfeleljünk az elvárásoknak.”

A bejegyzés trackback címe:

https://bntemp.blog.hu/api/trackback/id/tr328239066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

337186 2010.11.05. 15:51:54

Chuck Norris II. :D

334412 2010.11.05. 23:36:57

Durva mennyire más a haja nélkül. Buffonnal mi a helyzet? Apropó Bence, ha látod amit írok: egy kocsmában ültünk éppen és fél szemmel láttam, hogy a vasárnapi derbiről beszéltek, nem röviden. Némán volt a gépezet, ugye csak szépet és jót mondtál? :)
süti beállítások módosítása